SES TEMELL─░ C├ťMLE Y├ľNTEM─░

4.589 okundu

Bu y├Ântemde okuma yazma ├Â─čretimine seslerle ba┼član─▒lmaktad─▒r.

Anlaml─▒ b├╝t├╝n olu┼čturacak birka├ž ses verildikten sonra seslerden hecelere, kelimelere ve c├╝mlelere ula┼č─▒lmaktad─▒r.

Ses Temelli C├╝mle Y├Ânteminin ├ľzellikleri

Ses temelli c├╝mle y├Ânteminde be┼č ├Â─črenme alan─▒ etkin olarak kullan─▒l─▒r(dinleme, konu┼čma, okuma, yazma ve g├Ârsel okuma-g├Ârsel sunu).

├ľ─črencinin bilgileri yap─▒land─▒rmas─▒n─▒ kolayla┼čt─▒r─▒r.
T├╝rk├žeÔÇÖnin ses yap─▒s─▒na uygundur.
├ľ─črencilerin duydu─ču ve ├ž─▒kard─▒─č─▒ seslerin bilincine varmas─▒n─▒ sa─člamaktad─▒r.
B├╝t├╝n sesleri tan─▒yor olmas─▒ yazma s├╝recinde kelimeleri do─čru yazmada avantaj sa─člamaktad─▒r.
├ľ─črenci yaz─▒ ile konu┼čma aras─▒ndaki ili┼čkiyi kolayca g├Ârebilmektedir. Yaz─▒n─▒n harflerin birle┼čmesi ile, konu┼čman─▒n da seslerin birle┼čtirilmesi ile meydana geldi─čini ke┼čfetmektedir.
├ľ─črencinin s├Âzl├╝ dilden yaz─▒l─▒ dile ge├žmesini kolayla┼čt─▒rmaktad─▒r.
Ses Temelli C├╝mle Y├Ânteminin ─░lkeleri

1-├ľ─črencinin ├Ân bilgilerinden hareket edilmelidir.
2-Anlaml─▒ hecelerle ├žal─▒┼čmaya ba┼članmal─▒d─▒r.
3-Olu┼čturulacak hecelerin;
-Kolay okunmas─▒na,
-Dilde kullan─▒m s─▒kl─▒─č─▒na,
-Anlam─▒n─▒n a├ž─▒k ve somut olmas─▒na,
-Anlam─▒n g├Ârselle┼čtirilebilir olmas─▒na,
4-K─▒sa s├╝rede c├╝mlelere ula┼č─▒lmal─▒d─▒r.
5-─░mkanlar ├Âl├ž├╝s├╝nde g├Ârsellere ba┼čvurulmal─▒d─▒r.
6-Somut ├Â─čelerden faydalan─▒lmal─▒d─▒r.
7-Hece tablosu kullan─▒lmamal─▒d─▒r.
8-├ľ─črenilenlerin kal─▒c─▒l─▒─č─▒ i├žin;
-Yeni ├Â─črenilenlerle ├Ânceki ├Â─črenilenlerle ili┼čkilendirilmeli,
-├ľ─črenci defterine yazmal─▒
-Okuma ve yaz─▒lanlar─▒ sergileme,
-├çal─▒┼čma kitaplar─▒ndaki etkinlikleri yapmas─▒, sa─članmal─▒d─▒r.

Ses Temelli C├╝mle Y├Ânteminin A┼čamalar─▒

1-─░lk okuma yazmaya haz─▒rl─▒k
2-─░lk okuma ve yazmaya ba┼člama ve ilerleme
*Sesi hissetme ve tan─▒ma
*Sesi okuma ve yazma
*Sesten heceler, hecelerden kelimeler, kelimelerden c├╝mleler olu┼čturma
*Metinler olu┼čturma
3-Okur yazarl─▒─ča ula┼čma
Haz─▒rl─▒k
ÔÇó Dinlemeye haz─▒rl─▒k
ÔÇó Yazmaya haz─▒rl─▒k
ÔÇó Okumaya haz─▒rl─▒k
Sesi Hissetme ve Tan─▒ma
ÔÇó Duydu─ču sesleri ay─▒rt eder.
ÔÇó Dinledi─čine dikkatini yo─čunla┼čt─▒r─▒r.
ÔÇó Se├žici dinler.
Sesi Okuma ve Yazma
ÔÇó ├ľn bilgilerini kullanarak okudu─čunu anlamland─▒r─▒r.
ÔÇó Okudu─čunu anlamland─▒rmada g├Ârsellerden faydalan─▒r.
ÔÇó Biti┼čik e─čik yaz─▒ harfleri kurallar─▒na uygun yazar.
Sesten heceler, hecelerden kelimeler, kelimelerden c├╝mleler olu┼čturma
ÔÇó Seslerden heceler, hecelerden kelimeler, kelimelerden c├╝mleler olu┼čturarak okur.
ÔÇó Seslerden heceler, hecelerden kelimeler, kelimelerden c├╝mleler olu┼čturarak yazar.
ÔÇó B├╝t├╝n yaz─▒lar─▒n─▒ biti┼čik e─čik yaz─▒ ile yazar.
ÔÇó Dikte etme ├žal─▒┼čmalar─▒na kat─▒l─▒r.

Metinler Olu┼čturma
ÔÇó Kelimeleri do─čru telaffuz eder.
ÔÇó B├╝t├╝n yaz─▒lar─▒n─▒ biti┼čik e─čik yaz─▒ ile yazar.
ÔÇó Dikte etme ├žal─▒┼čmalar─▒na kat─▒l─▒r.
Okur Yazarl─▒─ča Ula┼čma
Bu a┼čamada 1. s─▒n─▒f dinleme, konu┼čma, yazma, g├Ârsel okuma-sunu kazan─▒mlar─▒n─▒n t├╝m├╝ kullan─▒lmal─▒d─▒r.

Comments are closed.

%d blogcu bunu be─čendi: