Sa─čl─▒kl─▒ ya┼članmak istiyorsan hareket edin

2.145 okundu

University College London taraf─▒ndan yap─▒lan ara┼čt─▒rmaya g├Âre, d├╝zenli olarak fiziksel aktivite yapanlar─▒n yapmayanlara oranla 7 kat daha sa─čl─▒kl─▒ ya┼čland─▒─č─▒ belirlendi

University College London taraf─▒ndan yap─▒lan ve British Journal of Sports Medicine t─▒p dergisinde yay─▒nlanan ara┼čt─▒rma, d├╝zenli fiziksel aktivite yapan bireylerin daha sa─čl─▒kl─▒ ya┼čland─▒─č─▒n─▒, ileri ya┼člarda kalp rahats─▒zl─▒─č─▒ ve bunama gibi ├Ânemli hastal─▒klara yakalanma riskinin daha d├╝┼č├╝k oldu─čunu ortaya koydu.engelli spor

Ya┼člar─▒ ortalama 64 olan 3 bin 500 ki┼činin hem fiziksel hem ruhsal sa─čl─▒k durumlar─▒n─▒n 8 y─▒l boyunca izlendi─či ara┼čt─▒rman─▒n ilk ├╝├ž y─▒l─▒nda, fiziksel aktivite seviyesi y├╝ksek olan ki┼čilerin aktif olmayanlara oranla 3 kat, 4. y─▒l─▒n sonunda ise d├╝zenli olarak fiziksel aktivite yapmay─▒ s├╝rd├╝renlerin yapmayanlara oranla 7 kat daha sa─čl─▒kl─▒ ya┼čland─▒─č─▒ tespit edildi.

Uzmanlar, daha ├Ânceleri aktif olmay─▒p da ileri ya┼člarda egzersize ba┼člayan bireylerin daha sa─čl─▒kl─▒ ya┼čland─▒─č─▒n─▒ ve fiziksel aktivite yapmaya ba┼člaman─▒n ya┼č ile ilgisi olmad─▒─č─▒n─▒ vurgulayarak, ciddi hastal─▒k ve sakatl─▒klardan korunman─▒n anahtar─▒n─▒n d├╝zenli fiziksel aktivitede oldu─čuna dikkati ├žekti.

Ara┼čt─▒rmay─▒ de─čerlendiren Hacettepe ├ťniversitesi Spor Bilimleri Fak├╝ltesi Dekan Vekili ve Aktif Ya┼čam Derne─či Ba┼čkan─▒ Prof. Dr. Haydar Demirel, insan ├Âmr├╝n├╝n uzamas─▒ ile ba┼čta geli┼čmi┼č ├╝lkeler olmak ├╝zere d├╝nyadaki ya┼čl─▒ n├╝fusun giderek artmakta oldu─čunu belirterek ┼č├Âyle konu┼čtu:

“OECD raporuna g├Âre, T├╝rkiye’nin Meksika ile birlikte 2050 y─▒l─▒nda 65 ya┼č ├╝zeri n├╝fusun 15-64 ya┼č n├╝fusa oran─▒na g├Âre en h─▒zl─▒ artaca─č─▒ ├╝lke olaca─č─▒ a├ž─▒kland─▒. Ya┼čl─▒ bireylerin %80’inde en az bir, %50’sinde ise en az iki kronik sa─čl─▒k sorunu var. Ya┼članan toplumumuzda sa─čl─▒─č─▒n korunmas─▒ ve geli┼čtirilmesi i├žin k├╝├ž├╝k ya┼člardan itibaren egzersiz al─▒┼čkanl─▒─č─▒ kazand─▒r─▒larak, ya┼čam boyu fiziksel aktivitenin s├╝rd├╝r├╝lmesi ├Ânemli. Sa─čl─▒kl─▒ ya┼članma i├žin haftada toplam 150 dakikal─▒k y├╝r├╝me, y├╝zme, aerobik gibi egzersizler yeterli olur. Ya┼čl─▒ bireyler d├╝┼čmelerin ├Ân├╝ne ge├žecek denge egzersizlerine de yer vermeli. Haftada 2 g├╝n yap─▒lacak ve b├╝y├╝k kas gruplar─▒n─▒n oldu─ču g├Âvde, kollar ve bacaklara y├Ânelik kuvvet egzersizleri ya┼članmaya e┼člik eden kas kitle ve kuvvet kayb─▒n─▒ da en aza indirir.”

EGZERS─░Z HER YA┼×TA GEREKL─░

Hacettepe T─▒p Fak├╝ltesi Geriatri Bilim Dal─▒ Ba┼čkan─▒ Do├ž. Dr. Mustafa Cankurtaran da sa─čl─▒k i├žin egzersizin her ya┼čta gerekli ve sa─čl─▒kl─▒ ya┼članman─▒n bir par├žas─▒ oldu─čunu vurgulayarak, “Egzersiz ya┼član─▒rken ve ya┼čl─▒l─▒kta depresyon, demans, kardiyovask├╝ler hastal─▒klar, diyabet gibi bir├žok hastal─▒─č─▒n ├Ânlenmesi ve tedavisinde ├Ânemlidir. Hekim ├Ânerili ve kontrol├╝nde egzersiz her ya┼čta ama ├Âzellikle ya┼čl─▒da sa─čl─▒kl─▒ ya┼članma ve ya┼čama sanat─▒nda ├Ânemli kilometre ta┼člar─▒ndan birisidir. Bu nedenle doktor ├Ânerisi ile her ya┼čta ├Âzellikle y├╝r├╝me ve y├╝zme olmak ├╝zere egzersiz yapmak ├Ânemli bir anti aging y├Ântemidir” ifadesini kulland─▒

Comments are closed.

%d blogcu bunu be─čendi: