├ľzel gereksimli ├Â─črencilerle yap─▒lacak ev ├žal─▒┼čmalar─▒

1.425 okundu

Konu┼čma Durumu ─░le ─░lgili ├çal─▒┼čmalar
ÔÇóKonu┼čmalarda i┼čarete yer vermeyiniz.
ÔÇó├çocu─čunuzun uydurdu─ču s├Âzc├╝kleri kullanmay─▒n. Do─črusunu ├Â─čretmeye ├žal─▒┼č─▒n. …
ÔÇó├çocu─čunuzun yak─▒n─▒ndaki ve en ├žok kullan─▒lan e┼čyalar─▒n ad─▒n─▒ do─čru s├Âylemesini ├Â─čretin.
ÔÇóS├Âzc├╝klerin s├Âyleni┼čindeki hatalar─▒, ├žocu─ču tela┼ča d├╝┼č├╝rmeden ve tedirgin etmeden d├╝zeltmeye ├žal─▒┼č─▒n. S├Âzc├╝kleri d├╝zg├╝n s├Âylemeye ba┼člay─▒nca onu s├Âzle ├Âd├╝llendirin “aferin” gibi.

apraksiÔÇóTren, otomobil, hayvan vs. sesleri tan─▒t─▒n. ÔÇóSevdi─či veya sevebilece─či ├Âyk├╝ ve masallar─▒ onun anlayaca─č─▒ dille anlat─▒p, onun dil geli┼čimine yard─▒mc─▒ olun.

ÔÇóKonu┼čmalar─▒ anlad─▒─č─▒ zamanlar ona cesaret verip, onu s├Âzle ├Âd├╝llendirin. ÔÇóKonu┼čma taklit yoluyla ├Â─črenildi─či i├žin onunla d├╝zg├╝n konu┼čun. ÔÇóKonu┼čman─▒n kazand─▒r─▒lmas─▒nda en ├žok gereken ve kullan─▒lan s├Âzc├╝k ve konu┼čma kal─▒plar─▒n─▒n kullan─▒lmas─▒na dikkat edin ve bunlar─▒ kullanmas─▒ i├žin ortam haz─▒rlay─▒n.

Say─▒ Kavram─▒n─▒ Geli┼čtirme ├çal─▒┼čmalar─▒ ÔÇó├ľncelikle s├Âylenileni anlama ve yapma gibi al─▒┼čkanl─▒klar kazand─▒r─▒lmal─▒d─▒r. ├ľrne─čin: Kalemi bana ver, paltomu al… gibi. ÔÇóDaha sonraki ├žal─▒┼čmalar─▒ da “bu kadar ver” emri ile ileri bir a┼čamaya ge├žin. ├çocu─čunuz g├Âsterilen miktarda e┼čyay─▒ ├Ârne─čin (kalemi) se├žebilir ve isteneni yapabilme durumuna gelebilmelidir. ÔÇóBu ├žal─▒┼čmalar 1(bir) say─▒ kavram─▒n─▒n kazand─▒r─▒lmas─▒ ile ba┼člamal─▒, bu kazand─▒r─▒ld─▒ktan sonra 2(iki)ÔÇÖye ge├žilmelidir.

ÔÇóSay─▒ ile birlikte renk kavram─▒n─▒n verilmesi, ├žocu─čun ayn─▒ zamanda renkleri de ay─▒rtedebilmesine yard─▒mc─▒ olur. “─░ki tane k─▒rm─▒z─▒ d├╝─čme ver” diyerek say─▒ kavram─▒ ├žal─▒┼čmalar─▒nda da renklerden yararlanabilirsiniz. ÔÇóAras─▒ra rakamla 1(bir) ├╝zerinde ├žal─▒┼čman─▒n arkas─▒ndan, 2(iki) tane isteyerek dikkatinin geli┼čmesini sa─člay─▒n. ÔÇó2(iki)ÔÇÖyi kavrad─▒ktan sonra bir yere bir veya iki tane nesne koyarak “bu kadar ver” s├Âz├╝ ile hareket ve say─▒ kavramlar─▒n─▒ geli┼čtirme ├žal─▒┼čmalar─▒n─▒ s├╝rd├╝r├╝n. Renk Kavram─▒n─▒ Geli┼čtirme ├çal─▒┼čmalar─▒ ÔÇó─░lk olarak do─črudan do─čruya k─▒rm─▒z─▒ renk kavram─▒n─▒ verin.

ÔÇó├çe┼čitli k─▒rm─▒z─▒ renkteki e┼čyalar─▒ g├Âstererek k─▒rm─▒z─▒ kavram─▒n─▒ tekrar edin. ÔÇó”K─▒rm─▒z─▒ kalemi ver”, “k─▒rm─▒z─▒ d├╝─čmeyi al” gibi emirlerle kar─▒┼č─▒k renklerin aras─▒ndan k─▒rm─▒z─▒ olan─▒ se├žmesini ├Â─čretin. ÔÇóDo─črudan do─čruya mavi renk kavram─▒n─▒ verin. K─▒rm─▒z─▒ renkte izlenen yolu takip edin. ÔÇóHer iki rengi de ├Â─črendi─činde, “mavi kalemi masaya koy, k─▒rm─▒z─▒ d├╝─čmeyi bana ver” gibi emirlerle mavi ve k─▒rm─▒z─▒y─▒ beraber ├žal─▒┼čt─▒rmaya ba┼člay─▒n. ÔÇóK─▒rm─▒z─▒ ve mavi ka─č─▒tlarla kesip yap─▒┼čt─▒rma ve el-i┼či al─▒┼čt─▒rmalar─▒ yapt─▒r─▒n; k─▒rm─▒z─▒ ve mavi kalemlerle boyat─▒n, ├že┼čitli ya┼čant─▒larla k─▒rm─▒z─▒ ve mavi renklere dikkatini y├Âneltin.

ÔÇó├çe┼čitli nesnelerden (kalem, d├╝─čme, iplik gibi) ayn─▒ renk olanlar─▒n─▒ e┼člemesini isteyin. Resimler ├ťzerinde Konu┼čma ├çal─▒┼čmalar─▒ ÔÇóRenkli resimler ├╝zerinde “bu resimde neler var? ” diyerek ├žocu─ču g├Ârd├╝klerini s├Âylemeye te┼čvik edin. ÔÇóResim ├╝zerindeki e┼čya, hayvan vs. g├Âstererek adland─▒rmas─▒n─▒ isteyin. ÔÇóZamanla e┼čya, hayvan vs. nin ayr─▒nt─▒lar─▒na girin. ÔÇó”Resimler ├╝zerinde ne var?” sorusu ile serbest konu┼čmas─▒na izin ve f─▒rsat verin. ÔÇóResimlerde s─▒k s─▒k rastlanan nesneleri ├že┼čitli kartonlara yap─▒┼čt─▒rarak bir ├žal─▒┼čma defteri olu┼čturun.

ÔÇóBu defter ├╝zerinde konu┼čmalar─▒ s├╝rd├╝r├╝n. Evdeki E┼čyalar─▒n Tan─▒t─▒lmas─▒ ├çal─▒┼čmalar─▒ ÔÇóE┼čyan─▒n ad─▒ ├╝zerinde durarak bilmedi─či veya ├Â─črenmedi─či e┼čyalar─▒ aral─▒kl─▒ olarak sorun. ÔÇóBirden fazla e┼čyan─▒n ad─▒n─▒ ayn─▒ anda ├Â─čretmekten ka├ž─▒n─▒n. ÔÇó├ľ─črendi─či e┼čya adlar─▒ ile basit emirleri yerine getirmesini sa─člay─▒n. ├ľrne─čin; sandalyenin ├╝zerine otur gibi. El Ve Beden Hareketleri ├çal─▒┼čmalar─▒ÔÇóUcu sivri olmayan k├╝├ž├╝k ka─č─▒t makas─▒ ile kesme i┼člemini ├žal─▒┼čt─▒r─▒n, al─▒┼čt─▒rmalar yapt─▒r─▒n. ÔÇóHamur veya ├žamur ile ├žal─▒┼č─▒n. Bir s├╝re sonra hamur veya ├žamurun bir par├žas─▒ ile iki eli (avu├ž i├ži) aras─▒nda yuvarlak yapmas─▒n─▒ ├Â─čretin. Yapabilece─či ba┼čka ┼čekillerle ├žal─▒┼čmas─▒n─▒ sa─člay─▒n, kendi diledi─či gibi ┼čekiller yapmas─▒na izin verin. ÔÇóGazete ka─č─▒t par├žalar─▒ndan avu├ž i├žinde top yapmas─▒n─▒ ve oynamas─▒n─▒ sa─člay─▒n.

ÔÇóKa─č─▒t mendil vs. ┼čeyleri katlamas─▒n─▒ ├Â─čretin. ÔÇóDelikli boncuklar─▒ kullanarak onlar─▒ ipe (ayakkab─▒ ba─č─▒ kullan─▒labilir) dizmesini isteyin. Zamanla (├žocu─čunuz boncuklar─▒ ipe ge├žirmesini ba┼čard─▒ktan sonra) sizin belli bir s─▒rayla dizdi─činiz boncuklar─▒ ayn─▒ s─▒rayla onun da dizmesini isteyin. ÔÇóKalemle ├Ânceleri geli┼čig├╝zel karalama, sonra da belirli ┼čekilleri ├žizebilmesi i├žin al─▒┼čt─▒rmalar yapt─▒r─▒n. Bu ┼čekillerin ┼ču s─▒ray─▒ izlemesine dikkat edin; daire, kare, ├╝├žgen.

ÔÇó├çocuk ka─č─▒t kesmeyi ├Â─črendikten sonra belirli ┼čekilleri, resimleri ka─č─▒ttan kesip ├ž─▒karmas─▒n─▒ isteyin. ÔÇóKesilen resimlerin veya ┼čekillerin yap─▒┼čt─▒r─▒lmas─▒ ├žal─▒┼čt─▒rmalar─▒ yapt─▒r─▒n. Sosyal Geli┼čim ├çal─▒┼čmalar─▒ ÔÇó├çocu─ču arkada┼č edinebilece─či yerlere g├Ât├╝r├╝n ve arkada┼čl─▒k kurup oynamas─▒na yard─▒mc─▒ olun. ÔÇóOnu ├žar┼č─▒, pazar gibi toplu yerlere g├Ât├╝rerek d─▒┼č ├ževre ile ili┼čki kurmas─▒n─▒ sa─člay─▒n.

ÔÇó├çal─▒┼čmalar─▒n─▒zda sab─▒rl─▒, acelesiz, tekrardan b─▒kmadan, g├╝lery├╝zl├╝, sevecen bir davran─▒┼č─▒ benimseyin. Ona g├╝ven verin, baz─▒ etkinlikleri ba┼čaraca─č─▒na inan─▒n ve bunu ona da belli edin. ÔÇóYap─▒lacak ├žal─▒┼čmalar─▒n g├╝nl├╝k programlar d├╝zenlenerek yap─▒lmas─▒, ├žocuk y├Ân├╝nden olduk├ža yararl─▒d─▒r. G├╝n├╝n her saatinde g├╝nl├╝k ya┼čant─▒lardan da yararlan─▒n. ├ľrne─čin her sabah uyand─▒ktan sonra ├žocu─ča temizlik, yemek yeme vs. al─▒┼čkanl─▒klar─▒ kazand─▒rmada ├Ârneklerle ├žal─▒┼čma olana─č─▒ verin.

ÔÇóEvinizdeki d├╝zeninize uygun olarak ├žocu─čunuza ay─▒raca─č─▒n─▒z zamanlar onun, hemen olmasada zamanla g├Âsterece─či geli┼čmeleri g├Ârd├╝k├že bo┼ča gitmedi─čini anlayaca─č─▒n─▒z zamanlard─▒r. Sonuca ula┼čmakta acele etmeyiniz, sab─▒rl─▒ olmak zorunda oldu─čunuzu d├╝┼č├╝nerek, ├žocu─ču ├Âzellikle d├Âverek cezaland─▒rmak yoluna gitmeyiniz.

Bir Cevap Yaz─▒n

E-posta hesab─▒n─▒z yay─▒mlanmayacak. Gerekli alanlar * ile i┼čaretlenmi┼člerdir

┼×u HTML etiketlerini ve ├Âzelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>