959 okundu
Özel gereksimli öğrencilerle yapılacak ev çalışmaları

Konuşma Durumu İle İlgili Çalışmalar
•Konuşmalarda işarete yer vermeyiniz.
•Çocuğunuzun uydurduğu sözcükleri kullanmayın. Doğrusunu öğretmeye çalışın. …
•Çocuğunuzun yakınındaki ve en çok kullanılan eşyaların adını doğru söylemesini öğretin.
•Sözcüklerin söylenişindeki hataları, çocuğu telaşa düşürmeden ve tedirgin etmeden düzeltmeye çalışın. Sözcükleri düzgün söylemeye başlayınca onu sözle ödüllendirin “aferin” gibi.

apraksi•Tren, otomobil, hayvan vs. sesleri tanıtın. •Sevdiği veya sevebileceği öykü ve masalları onun anlayacağı dille anlatıp, onun dil gelişimine yardımcı olun.

•Konuşmaları anladığı zamanlar ona cesaret verip, onu sözle ödüllendirin. •Konuşma taklit yoluyla öğrenildiği için onunla düzgün konuşun. •Konuşmanın kazandırılmasında en çok gereken ve kullanılan sözcük ve konuşma kalıplarının kullanılmasına dikkat edin ve bunları kullanması için ortam hazırlayın.

Sayı Kavramını Geliştirme Çalışmaları •Öncelikle söylenileni anlama ve yapma gibi alışkanlıklar kazandırılmalıdır. Örneğin: Kalemi bana ver, paltomu al… gibi. •Daha sonraki çalışmaları da “bu kadar ver” emri ile ileri bir aşamaya geçin. Çocuğunuz gösterilen miktarda eşyayı örneğin (kalemi) seçebilir ve isteneni yapabilme durumuna gelebilmelidir. •Bu çalışmalar 1(bir) sayı kavramının kazandırılması ile başlamalı, bu kazandırıldıktan sonra 2(iki)’ye geçilmelidir.

•Sayı ile birlikte renk kavramının verilmesi, çocuğun aynı zamanda renkleri de ayırtedebilmesine yardımcı olur. “İki tane kırmızı düğme ver” diyerek sayı kavramı çalışmalarında da renklerden yararlanabilirsiniz. •Arasıra rakamla 1(bir) üzerinde çalışmanın arkasından, 2(iki) tane isteyerek dikkatinin gelişmesini sağlayın. •2(iki)’yi kavradıktan sonra bir yere bir veya iki tane nesne koyarak “bu kadar ver” sözü ile hareket ve sayı kavramlarını geliştirme çalışmalarını sürdürün. Renk Kavramını Geliştirme Çalışmaları •İlk olarak doğrudan doğruya kırmızı renk kavramını verin.

•Çeşitli kırmızı renkteki eşyaları göstererek kırmızı kavramını tekrar edin. •”Kırmızı kalemi ver”, “kırmızı düğmeyi al” gibi emirlerle karışık renklerin arasından kırmızı olanı seçmesini öğretin. •Doğrudan doğruya mavi renk kavramını verin. Kırmızı renkte izlenen yolu takip edin. •Her iki rengi de öğrendiğinde, “mavi kalemi masaya koy, kırmızı düğmeyi bana ver” gibi emirlerle mavi ve kırmızıyı beraber çalıştırmaya başlayın. •Kırmızı ve mavi kağıtlarla kesip yapıştırma ve el-işi alıştırmaları yaptırın; kırmızı ve mavi kalemlerle boyatın, çeşitli yaşantılarla kırmızı ve mavi renklere dikkatini yöneltin.

•Çeşitli nesnelerden (kalem, düğme, iplik gibi) aynı renk olanlarını eşlemesini isteyin. Resimler Üzerinde Konuşma Çalışmaları •Renkli resimler üzerinde “bu resimde neler var? ” diyerek çocuğu gördüklerini söylemeye teşvik edin. •Resim üzerindeki eşya, hayvan vs. göstererek adlandırmasını isteyin. •Zamanla eşya, hayvan vs. nin ayrıntılarına girin. •”Resimler üzerinde ne var?” sorusu ile serbest konuşmasına izin ve fırsat verin. •Resimlerde sık sık rastlanan nesneleri çeşitli kartonlara yapıştırarak bir çalışma defteri oluşturun.

•Bu defter üzerinde konuşmaları sürdürün. Evdeki Eşyaların Tanıtılması Çalışmaları •Eşyanın adı üzerinde durarak bilmediği veya öğrenmediği eşyaları aralıklı olarak sorun. •Birden fazla eşyanın adını aynı anda öğretmekten kaçının. •Öğrendiği eşya adları ile basit emirleri yerine getirmesini sağlayın. Örneğin; sandalyenin üzerine otur gibi. El Ve Beden Hareketleri Çalışmaları•Ucu sivri olmayan küçük kağıt makası ile kesme işlemini çalıştırın, alıştırmalar yaptırın. •Hamur veya çamur ile çalışın. Bir süre sonra hamur veya çamurun bir parçası ile iki eli (avuç içi) arasında yuvarlak yapmasını öğretin. Yapabileceği başka şekillerle çalışmasını sağlayın, kendi dilediği gibi şekiller yapmasına izin verin. •Gazete kağıt parçalarından avuç içinde top yapmasını ve oynamasını sağlayın.

•Kağıt mendil vs. şeyleri katlamasını öğretin. •Delikli boncukları kullanarak onları ipe (ayakkabı bağı kullanılabilir) dizmesini isteyin. Zamanla (çocuğunuz boncukları ipe geçirmesini başardıktan sonra) sizin belli bir sırayla dizdiğiniz boncukları aynı sırayla onun da dizmesini isteyin. •Kalemle önceleri gelişigüzel karalama, sonra da belirli şekilleri çizebilmesi için alıştırmalar yaptırın. Bu şekillerin şu sırayı izlemesine dikkat edin; daire, kare, üçgen.

•Çocuk kağıt kesmeyi öğrendikten sonra belirli şekilleri, resimleri kağıttan kesip çıkarmasını isteyin. •Kesilen resimlerin veya şekillerin yapıştırılması çalıştırmaları yaptırın. Sosyal Gelişim Çalışmaları •Çocuğu arkadaş edinebileceği yerlere götürün ve arkadaşlık kurup oynamasına yardımcı olun. •Onu çarşı, pazar gibi toplu yerlere götürerek dış çevre ile ilişki kurmasını sağlayın.

•Çalışmalarınızda sabırlı, acelesiz, tekrardan bıkmadan, güleryüzlü, sevecen bir davranışı benimseyin. Ona güven verin, bazı etkinlikleri başaracağına inanın ve bunu ona da belli edin. •Yapılacak çalışmaların günlük programlar düzenlenerek yapılması, çocuk yönünden oldukça yararlıdır. Günün her saatinde günlük yaşantılardan da yararlanın. Örneğin her sabah uyandıktan sonra çocuğa temizlik, yemek yeme vs. alışkanlıkları kazandırmada örneklerle çalışma olanağı verin.

•Evinizdeki düzeninize uygun olarak çocuğunuza ayıracağınız zamanlar onun, hemen olmasada zamanla göstereceği gelişmeleri gördükçe boşa gitmediğini anlayacağınız zamanlardır. Sonuca ulaşmakta acele etmeyiniz, sabırlı olmak zorunda olduğunuzu düşünerek, çocuğu özellikle döverek cezalandırmak yoluna gitmeyiniz.

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

Son Eklenen Haberler
Artikülasyon Bozukluğu ve Eğitimi
TANIM: Dil ve Konuşma Terapi Seti Konuşma dilindeki sesler, nefesin ses  bantlarını titreştirerek yada titreştirmeden gırtlaktan geçtikten sonra ağız ve burun boşluğunda şekillenmiş halidir. Konuşma seslerini çıkarma işlemine söyleyiş (artikülasyon) denir. Dinleyici konuşma seslerini atlanmış, yer değiştirmiş, eklemeler ve çarpıtmalar yapılmış gibi algılıyorsa söyleyiş (artikülasyon) bozukluğundan bahsedilebilir. NEDENLER: Yapısal Nedenler: · Ağız içi, dudak, dil  gibi konuşma organlarının bozukluğu, (Dudakların yarıklığı veya dudağın olağan dışı gergin olması) · Dil kaslarının normal işleyişten yoksun olması, · Dil bağı denilen bağlantının dil ucuna yakın oluşması, ·
Artikülasyon Becerileri Öğretim Seti Çıktı
SPEECH ACADEMY  DİL VE  KONUŞMA TERAPİSİ KİTAPLIĞI Amaç: Özel gereksinimli çocuklar ile çalışan uzman personelin, öğretmenlerin ve ailelerin dil ve konuşma bozuklukları ve artikülasyon sesletim bozukluklarının tedavi ve terapisine Yazılı ve Video Destekli olarak yardımcı olmayı amaçlamakta.  Kapsam: Devlet okulları, Belediye Engelliler Birimleri, Özel eğitim okulları, Özel eğitim sınıfları, Rehabilitasyon merkezleri, Engeliler merkezleri, Klinikler, Hastaneler ve Aileler Önemi: Aile ve uzmanlar tarafında rahatça kullanılabilir uygulanabilir olması. Video ve Web Tabanlı İnternet Desteğinin Olması Nedeniyle Sürekli Güncellenebilmesi, ARTİKULASYON BECERİLERİ ÖĞRETİM SETİ İÇERİĞİ -Dil
Belki sizde de disleksi var
Öğrenme güçlüğü çeken ve aşırı hareketli olan çocuklarda disleksinin gözle görülebileceği vurgulanırken, bur durumla başa çıkabilmek için çocuğun becerilerinin geliştirilmesi önerildi. Uzmanlar, bazı çocukların doğuştan itibaren kurallara uyum gösterirken bazılarının ise bunlara uyum göstermekte güçlük çektiklerini söyledi. Reem Nöropsikiyatri Merkezi’nden Uzm. Dr. Mehmet Yavuz ve Uzman Psikolog Aile Danışmanı Gözde Emik dahi çocukların hastalığı disleksi hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Öğrenme güçlüğü çeken ve aşırı hareketli olan çocuklarda disleksinin gözle görüldüğüne vurgu yapan Uzm. Dr. Mehmet Yavuz, “Her çocuk hareketlidir. Bu hareketlilik doğal karşılanabilir.
En Çok Yorumlanan Konular
En Popüler Konular
Engellilerle ilgili özlü sözler
Engelliler bir toplumun aynasıdır. Özürlü insanlar da bizim insanımızdır. Özel eğitim olmadan çağdaş eğitim olmaz. Engelliler sadaka değil, ilgi ve iş beklemektedirler. Ne oldum değil, ne olacağım demeli. Her insan bir engelli adayıdır. Engelli olmak hiçbir şey yapamamak değildir. Bizi yapamadıklarımızla değil, Yapabildiklerimiz Ve Sizlere benzeyen yanlarımızla GÖRÜN.. Bugün sağlıklısın ama yarın. ENGELLİ OLMAK ÖĞRENMEYE VE ÜRETMEYE ENGEL DEĞİLDİR BU DÜNYAYA İSTEDİĞİZ GİBİ GELMEDİK İSTEDİĞİMİZ GİBİ GİDEMEYİZ KARANLIĞA SÖYLENECEĞİNE BİR MUM YAK Akıllı Olmak Bir Şey Değil, Önemli Olan O Aklı Yerinde Kullanmaktır Engelsiz bir hayat istiyoruz Hayatı paylaşmak için engel
Engelli Maaşı Almak İçin  Güncel 2013
Bakıma ihtiyacı olan engellilerin bakımının evde yapılması halinde hastanın bakımını yapanlara devlet tarafından maddi yardım yapılıyor.Engelli yakınının bu uygulamadan yararlana bilmesi için, engellinin yaşadığı evde yaşayan kişilerin her ne şekilde olursa olsun her türlü gelirleri toplamının (ev halkı sayısına bölünmek suretiyle ) elde edilen kişi başına düşen miktarı rakamının net asgari ücretin üçte ikisinden daha az olması ön şarttır. Özürlü Bakım Maaşı Alma Şartları Bu şekilde olan (ve hastane raporuna göre bakım yardımı alacak derecede ağır engeli bulunan) engelli yakını evde bakım yardımı adı altında ücreti alabilir. Bunun için engelli kişinin sağlık raporunda;
MEB’den Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmenliği Kursu
Genel Müdürlüğümüze bağlı özel eğitim okulları ile özel eğitim rehabilitasyon merkezlerinin öğretmen ihtiyacının karşılanması amacıyla 25 Şubat 2013- 22 Mart 2013 tarihleri arasında Aydın, İstanbul, Ankara ve Şanlıurfa İllerinde zihinsel engelliler sınıf öğretmenliği kursu düzenlenecektir. Şanlıurfa ve Aydın/Kuşadası’nda düzenlenecek olan zihinsel engelliler sınıf öğretmenliği kursuna katılacak adaylar ilgili kurs merkezlerinde barınma ihtiyaçlarını(masrafları kursiyerlere ait olmak üzere) karşılayabileceklerdir. Ankara ve İstanbul’daki kurs merkezlerinde ise yeterli sayıda barınma imkânı bulunmamasından dolayı, kalacakları yerleri kursiyerler kendileri bulacaklardır. Bu durumun

Eğitim Siteleri