Magnezyum eksikli─či sebep sonu├ž

3.657 okundu

magnezyum eksikli─čiMagnezyum Eksikli─činin Belirtileri Nelerdir? Magnezyum eksikli─či olduk├ža yayg─▒n bir problemdir ve d├╝zenli olarak t├╝ketti─čimiz b├╝t├╝n rafine ve i┼čleme tabi tutulmu┼č besinlerle s├╝rpriz de─čildir.

Bu besinler sadece v├╝cudumuzun i┼člevini yerine getirmesi i├žin t├╝ketmemiz gereken tam dizi besini sa─člamamakla kalmazlar, sa─čl─▒─č─▒m─▒za zararl─▒ bir├žok katk─▒ maddesi i├žerirler.

├ťstelik stres, kafein, ┼čeker, alkol, ila├žlar ve hatta a┼č─▒r─▒ miktarda kalsiyum, i┼čleme tabi tutulmu┼č ve rafine edilmi┼č g─▒dalar gibi modern ya┼čam bi├žimi de v├╝cudun magnezyum t├╝ketimini fiilen h─▒zland─▒ran etkenlerdir.

Magnezyum Eksikli─či Neden Olur?

Magnezyum eksikli─či genellikle ya┼čl─▒ ki┼čilerde, beslenme bozuklu─čunda, alkol kullan─▒m─▒ ve idrar s├Âkt├╝r├╝c├╝ ila├ž kullanan ki┼čilerde meydana gelir.

Karaci─čer ve b├Âbrek rahats─▒zl─▒klar─▒, sindirim sistemindeki emilim proplemleri, ameliyatlar, pankreas iltihab─▒, diyabet magnezyum yetersizli─čine neden olur.

Stres, sigara, fazla alkol t├╝ketimi, hamilelik, emzirme, hastal─▒klardan sonraki iyile┼čme d├Ânemleri ve a─č─▒r egzersizlerde v├╝cudun magnezyum gereksinimi artar.

Magnezyum Eksikli─činin Belirtileri

Magnezyum eksikli─činde ise, halsizlik, yorgunluk, sinirlilik, uyu┼čukluk, dalg─▒nl─▒k, i┼čtahs─▒zl─▒k, uyku bozukluklar─▒, depresyon, g├Âz kararmas─▒, kas kramplar─▒- kas─▒lmalar─▒, kas se─čirmeleri ve titremeleri, sinirsel ba─č─▒rsak rahats─▒zl─▒klar─▒, tansiyonun y├╝kselmesi, kalp ritminde bozulmalar ve koroner spazm gibi belirtiler olu┼čabilir.

Magnezyum bir├žok kimyasal reaksiyonlar i├žin gerekli olan temel bir mineraldir. Enerji ├╝retimini tetikleyen enzimler magnezyuma ba─č─▒ml─▒d─▒rlar ve eksikli─či kronik enerji eksikli─či sonucunu do─čurabilir.

Magnezyumun ayn─▒ zamanda kramplar, ast─▒m, b├Âbrek ta┼člar─▒, diyabet, y├╝ksek kan bas─▒nc─▒, migren ve tansiyon ba┼č a─čr─▒lar─▒, adet ├Âncesi gerginlik ve osteoporozis d├óhil bir├žok rahats─▒zl─▒─ča iyi geldi─či bilimsel olarak kan─▒tlanm─▒┼čt─▒r.

Bu y├╝zden magnezyum noksanl─▒─č─▒ sa─čl─▒─č─▒m─▒z─▒ bir├žok y├Ânden etkiler. Y├╝ksek d├╝zeydeki magnezyum eksikli─či ise ├Âl├╝mle sonu├žlabilecek ciddi bir durumdur.

Ayr─▒ca magnezyum potasyum fosfor kalsiyum ve C vitamininin v├╝cutta daha iyi bir bi├žimde de─čerlendirilmesini de sa─člar.

Magnezyum Eksikli─činde Neler Olur?

ÔÇó ├çok say─▒da ├žal─▒┼čma magnezyum eksikli─či ile depresyon aras─▒nda ba─člant─▒ kurmu┼čtur.

ÔÇó Anksiyete veya ba┼čka sinir bozuklu─ču olan ki┼čiler ve ADD ÔÇśli (Dikkat Eksikli─či Bozuklu─ču) ve ADHD ÔÇśli (Dikkat Eksikli─či Hiperaktivite Bozuklu─ču) ├žocuklar ├Ânemli magnezyum eksiklikleri g├Âstermektedirler. Yak─▒n ge├žmi┼čte bir ├žal─▒┼čmada, ADHD bozuklu─ču olan 6 ay s├╝reyle magnezyum takviyesi kullanan ├žocuklar hiperaktivite belirtilerinde ├Ânemli azalma g├Âstermi┼člerdir.

ÔÇó Eksikli─či i┼čtahs─▒zl─▒k, kalp ├žarp─▒nt─▒lar─▒-kalp ritim bozuklu─ču, konsantrasyon eksikli─či, mide ba─č─▒rsak kramplar─▒, depresyon-Anksiyete durumlar─▒, adet ├Âncesi gerilimi gibi sorunlara yol a├žar.

ÔÇó Sporcular, ┼čeker hastalar─▒, stresli durumlar, sigara i├ženler, alkol kullanlar, hamile ve emziren bayanlar─▒n magnezyuma ihtiya├žlar─▒ daha da artar.

ÔÇó A┼č─▒r─▒ alkol alan ki┼čilerde magnezyum eksikli─čine ba─čl─▒ kalp rahats─▒zl─▒klar─▒ daha ├žok g├Âr├╝l├╝r. Alkol magnezyum mineralinin b├Âbrekten at─▒l─▒m─▒n─▒ fazlala┼čt─▒r─▒r. Ayr─▒ca magnezyum eksikli─či kan─▒n p─▒ht─▒la┼čmas─▒n─▒ fazlala┼čt─▒r─▒r.

ÔÇó Hamilelikte magnezyum eksikli─či rahim kas─▒lmalar─▒n─▒ artt─▒rarak erken do─čum olas─▒l─▒─č─▒n─▒ art─▒r─▒r. Yeni do─čmu┼č bebekte magnezyum yetersizli─či bebe─čin ─▒s─▒ kaybetmesine ve ani bebek ├Âl├╝m├╝ sendromuna neden olabilir.

ÔÇó Magnezyumun a┼č─▒r─▒ eksikli─či sinir sisteminde bozukluklara yol a├žar.

ÔÇó Kas kas─▒lmas─▒n─▒ ve karbonhidratlar─▒n enerjiye d├Ân├╝┼č├╝m├╝n├╝ kontrol etti─či i├žin bu mineral sporcular i├žin de ├Âzel bir ├Ânem ta┼č─▒r. Magnezyum eksikli─činde egzersiz sonucu ├žabuk yorulma, a─č─▒r kas kramplar─▒ ve spazmlar─▒ g├Âr├╝lebilir. Baz─▒ ara┼čt─▒rmalar fazla oranda magnezyum kayb─▒n─▒n ve magnezyum eksikli─činin ani sporcu ├Âl├╝mleriyle ba─člant─▒l─▒ olabilece─čini d├╝┼č├╝nd├╝rtmektedir.

Nelerde Magnezyum Var?

Koyu ye┼čil sebzeler, rafine edilmemi┼č tah─▒llar, tam tah─▒ll─▒ ekmek, f─▒nd─▒k, f─▒st─▒k, badem, susam, muz, maden suyu, soya fasulyesi, kuru yemi┼čler, kuru baklagiller magnezyum i├žeren besinlerdir. Yiyecekler yoluyla al─▒nmas─▒n─▒n g├╝├ž oldugu ciddi magnezyum eksikliklerinde hekim ├Ânerisiyle magnezyum takviyeleri al─▒nmas─▒ gerekir.

G├╝nl├╝k Magnezyum ─░htiyac─▒ Ne Kadar?

D├╝nya Sa─čl─▒k ├ľrg├╝t├╝ (WHO) ve Alman Beslenme Birli─čiÔÇÖne (DGE) g├Âre g├╝nl├╝k magnezyum gereksinimi 300 mgÔÇÖd─▒r.
“Yukar─▒da yer alan metin haber ve bilgi ama├žl─▒ haz─▒rlanm─▒┼č olup hekimin uygulayaca─č─▒ te┼čhis ve tedavisinin yerine ge├žmez. Herhangi bir tedavi s├╝recine ba┼člamadan ├Ânce mutlaka sa─čl─▒k uzman─▒n─▒n g├Âr├╝┼č ve onay─▒ al─▒nmal─▒d─▒r.”
copyright www.beslenmedestegi.com

Comments are closed.

%d blogcu bunu be─čendi: