Category: Kurumsal D├Âk├╝manlar

Dil ve Konu┼čma Destek E─čitim Mod├╝l├╝

Dil ve konu┼čma bireylerin kendilerini ifade etme, ileti┼čim kurma ve sosyal hayat─▒
payla┼čmalar─▒ndaki en ├Ânemli ara├žlardand─▒r. Birey do─čumundan itibaren ├ževresinde olan
biteni anlamaya, istek ve ihtiya├žlar─▒n─▒ ifade etmeye ├žal─▒┼č─▒rken dili kullan─▒r. Devam─▒n─▒ Oku

Fil G├Ârsel E─čitim Seti

Kimler ─░├žin Kullan─▒labilir
0-7 Ya┼č T├╝m ├çocuklar,
─░┼čitme Problemi Ya┼čayan Bireyler ─░├žin,
Konu┼čma Gerili─či Olan Bireyler ─░├žin,
─░fade Edici Dil ve Al─▒c─▒ Dil Problemi Olan Bireyler,
Alg─▒lama Problemi Olan Bireyler.
Di─čer ├ľzel E─čitim Gerektiren Bireyler ─░├žin,G├Ârsel E─čitim Seti
Devam─▒n─▒ Oku

├ľzel okullarda tefti┼č ve denetim nas─▒ld─▒r

TEFT─░┼× VE DENET─░M
├ľzel e─čitim okul ve kurumlar─▒ ile ├Âzel e─čitime destek sa─člayan kurumlar─▒n faaliyetlerinin tefti┼č ve denetimi ├Âzel e─čitim ve/veya psikolojik dan─▒┼čma ve rehberlik alanlar─▒nda yeti┼čmi┼č m├╝fetti┼člerce yap─▒l─▒r.

├ľ─čretmenin tefti┼č edilmesi ve denetimi
├ľ─čretmenin tefti┼č edilmesi ve denetiminde ├Â─čretmenin;
a)├ľzel e─čitime ihtiyac─▒ olan ├Â─črencinin ki┼čisel ve geli┼čim ├Âzelliklerine g├Âre, ├Âncelikle bireyselle┼čtirilmi┼č e─čitim programlar─▒nda hedeflenen ama├žlar─▒ ger├žekle┼čtirme d├╝zeyini dikkate alarak de─čerlendirme yapmas─▒,
b)├ľzel e─čitime ihtiyac─▒ olan ├Â─črencinin e─čitim kurumuna gelmeden ├Ânceki e─čitim durumu hakk─▒nda bilgi toplam─▒┼č olmas─▒,
c)├ľzel e─čitime ihtiyac─▒ olan ├Â─črencinin performans─▒n─▒ tam olarak kullanmas─▒n─▒ sa─člamas─▒, cihazlar─▒n kullan─▒m─▒nda titizlik g├Âstermesi,
d)Bireyselle┼čtirilmi┼č e─čitim programlar─▒n─▒ ├Â─črenciye uygulamas─▒ ya da programlar─▒n uygulanmas─▒n─▒ takip etmesi,
e)Ailelerle i┼č birli─či i├žinde olmas─▒,
f)├ľzel e─čitime ihtiyac─▒ olan ├Â─črencinin e─čitsel, psikolojik ve t─▒bb├« de─čerlendirmesinin yap─▒lmas─▒ i├žin gerekli ├Ânlemleri almas─▒,
g)├ľzel e─čitime ihtiyac─▒ olan ├Â─črencinin e─čitiminde kullan─▒lan e─čitim y├Ântemleri konusunda hizmet i├ži e─čitim programlar─▒na kat─▒lm─▒┼č olmas─▒, Braille (kabartma yaz─▒), do─čal-i┼čitsel-s├Âzel y├Ântem gibi e─čitim y├Ântemlerini kullanabilmesi,
h)S─▒n─▒f─▒nda sosyal b├╝t├╝nle┼čmeyi sa─člamas─▒,
─▒)G├╝nl├╝k pl├ónlar─▒nda ├Âzel e─čitime ihtiyac─▒ olan ├Â─črencinin bireysel ve geli┼čim ├Âzelliklerini dikkate alarak, alaca─č─▒ ├Ânlemleri belirtmi┼č olmas─▒
konular─▒na dikkat edilir.

Y├Ânetimin tefti┼č edilmesi ve denetimi
Y├Ânetimin tefti┼č edilmesi ve denetiminde y├Ânetimin;
a)├ľ─čretim y─▒l─▒ ba┼č─▒nda ├Âzel e─čitime ihtiyac─▒ olan ├Â─črenciler i├žin al─▒nacak ├Ânlemler konusunda pl├ónlama yaparak, e─čitim ortam─▒nda gerekli d├╝zenlemeleri yapm─▒┼č olmas─▒,
b)Personelin ├Âzel e─čitim konusunda bilgi ve deneyimlerini art─▒rmak amac─▒yla seminer d├╝zenlemesi, kurs d├╝zenlemeye y├Ânelik ├Ânlemler almas─▒, kurum i├ži seminer d├Ânemlerinde ├Âzel e─čitim konular─▒na a─č─▒rl─▒k vermesi,
c)Kurum i├žinde birim, rehberlik ve psikolojik dan─▒┼čma hizmetleri servisi ve kurullar aras─▒nda e┼č g├╝d├╝m├╝ sa─člamas─▒,
d) E─čitsel tan─▒lama, izleme ve de─čerlendirme ekibi, ├Âzel e─čitim hizmetleri kurulu, aile, g├Ân├╝ll├╝ kurum ve kurulu┼člar, okul aile birli─či, e─čitim vakf─▒ ve derne─či, ├╝niversite, hastaneler ile kurumu aras─▒nda i┼č birli─či sa─člamas─▒,
e)Aile e─čitimi programlar─▒n─▒n haz─▒rlanarak uygulanmas─▒ i├žin gerekli ├Ânlemleri almas─▒,
f)Sosyal b├╝t├╝nle┼čmeyi sa─člamak amac─▒yla ├Âzel e─čitime ihtiyac─▒ olan ├Â─črencilerin de k├╝lt├╝rel, sosyal ve serbest zaman etkinliklerine aktif kat─▒l─▒m─▒ i├žin ├Ânlemler almas─▒,
g)Sivil savunma plânının hazırlanması ve her yıl en az iki defa uygulama yapılması
konular─▒na dikkat edilir.