Category: Genel

R sesi terapi kitab─▒

R Sesi Terapi Kitab─▒
https://urun.n11.com/okul-oÔÇŽ/r-sesi-terapi-kitabi-P343337078
Artik├╝lasyon Nedir
Zihnin s├Âylemek istedi─či ses, hece yada kelimeyi akci─čerlerimizden gelen havan─▒n (ses telleri, dudak, dil, ├žene gibi) konu┼čma organlar─▒ taraf─▒ndan i┼členmesi durumudur.

r terapi kitab─▒

Artik├╝lasyon bozuklu─ču
Bireyin sesi ├╝retmekte zorlanmas─▒ yada yanl─▒┼č ├ž─▒karmas─▒ demektir.
├ľrne─čin: a─čaba, ayaba, alaba, aaba

Artik├╝lasyon problemi sebebi
Bireyde bulunan anatomik fizyolojik problemlerden, i┼čitme kayb─▒ndan yada yanl─▒┼č ├Â─črenmeden kaynaklanabilir.
Bireyin sesleri telaffuzu i├žin konu┼čma organlar─▒n─▒n tam geli┼čememesi, kullanmamas─▒, bireyin i┼čitsel dikkatinin yetersiz olmas─▒ gibi sebeplerden de kaynaklanabilir.
Artik├╝lasyon problemlerin okul ├Âncesi d├Ânemde (2-5 ya┼č) ├ž├Âz├╝lmesi bireyin sosyal, psikolojik ve akademik ba┼čar─▒s─▒ i├žin ├Ânemlidir. En s─▒k kar┼č─▒la┼č─▒lan ve terapisi zaman alan artik├╝lasyon problemi /r/ sesi oldu─ču i├žin bu kitap haz─▒rlanm─▒┼čt─▒r.
Kitap ailelerin, okul ├Âncesi ve ilk├Â─čretim kurumlar─▒nda ├žal─▒┼čan e─čitimcilerin ve ├Âzel e─čitim alan─▒nda ├žal─▒┼čan uzmanlar─▒n rahatl─▒kla kullanabilece─či ┼čekilde haz─▒rlanm─▒┼čt─▒r

Kitap nas─▒l kullan─▒l─▒r. 
1-) ├ľncelikle bireye artik├╝lasyon testi uygulan─▒l─▒r. Hangi seslerde problemoldu─ču test edilir. Bireyde /r/ sesiyle birlikte /d/, /L/, /n/, /t/ seslerindede problem var ise ├žal─▒┼čmaya bu seslerden ba┼članmal─▒d─▒r. (Kitap i├žinde bu seslerle ilgili kazan─▒m y├Ântemleri verilmi┼čtir.)
2-) Nefes, dil, dudak ve ├žene egzersizleri yap─▒lmal─▒d─▒r.
3-) Taklit y├Ântemi ile hedef sesimiz olan /r/ bireyin i┼čitsel belle─činekaz─▒nmal─▒d─▒r. Bu taklitler g├╝nl├╝k hayatta i┼člevsel olarak (yerinde zaman─▒nda)s─▒k s─▒k kullan─▒lmal─▒d─▒r.
4-) /r/ sesinin fark─▒ndal─▒k ├žal─▒┼čmalar─▒ yap─▒lmal─▒d─▒r. Birey /r/ sesini yanl─▒┼čbozuk telaffuz etti─činin fark─▒na varmal─▒d─▒r.
5-) Kitapta bulunan terapi y├Ântemleri ile /r/ sesi ├ž─▒karma ├žal─▒┼čmalar─▒yap─▒lmal─▒d─▒r.
6-) Ses ├ž─▒karma ├žal─▒┼čmalar─▒n─▒n ard─▒nda /r/ n─▒n ba┼čta ortada sonra kullan─▒ld─▒─č─▒g├Ârseller yard─▒m─▒ ile ses desteklenmelidir.
7-) Kazan─▒m ve fark─▒ndal─▒─č─▒ destekleyici etkinlikler yap─▒lmald─▒r.
8- Hece, kelime, c├╝mle ve hikaye ├žal─▒┼čmalar─▒ ile ses kal─▒c─▒ halegetirilmelidir.
9-) /r/ sesi i├žeren kelimelerle sohbet edilmelidir. Oyunlar oynanmal─▒d─▒r.

E─čer birey bir dil ve konu┼čma terapistine devam ediyor ise terapistinin kontrol├╝nde ├žal─▒┼čmalar─▒ yapman─▒z daha etkili olacakt─▒r.
Konu┼čma Bozukluklar─▒ Uzman─▒ Mehmet Ongun

14 Nisan Anltaya ├ľzel E─čitimde Dil Konu┼čma Semineri

14 Nisan 2019 Antalya
Adres: Fener Mah. Fener Cad. No.1 Eski Lara Yolu Shakespare-W
Kay─▒t Bilgi: 0553 001 88 58 – 0216 309 99 91
Tam g├╝n 10.00-18.00
├ťcret: 200 TL
Kontenjan 15

Program─▒n amac─▒: ├ľzel e─čitim ve rehabilitasyon merkezine devam eden, ikincil problemlere dayal─▒ dil ve konu┼čma problemi ya┼čayan bireylerle ├žal─▒┼čan uzmanlar─▒n, interdisipliner olarak bu bireylerin dil konu┼čma geli┼čimini desteklemesi

1-├ľzel Gereksinimli Bireylerde Dil ve Konu┼čma Terapi Modelleri
Yayg─▒n geli┼čimsel bozukluklarda dil ve konu┼čman─▒n desteklenmesi
Zihinsel ve down sendromlu bireylerde dil ve konu┼čman─▒n desteklenmesi
Dil ve konu┼čma geli┼čimini destekleyici egzersizler

2-Okul ├Âncesi ve okul d├Âneminde dil ve konu┼čman─▒n desteklenmesi
Artik├╝lasyon ve fonlojik problemlerinin d├╝zeltilmesi
Gecikmi┼č konu┼čma i├žin ├Âneriler

├ľzel E─čitim ve Konu┼čma Bozukluklar─▒ Uzman─▒
Mehmet Ongu

Program sonunda kat─▒l─▒m belgesi ve program sunumlar─▒ verilecektir.

Duyu B├╝t├╝nleme Terapisi

Duyu B├╝t├╝nleme Terapisi Nedir: Duyular arac─▒l─▒─č─▒yla edinilen bilgilerin i┼členip kullan─▒ma haz─▒r hale getirilmesi amac─▒yla organize edilmesi/d├╝zenlenmesi

olarak tan─▒mlan─▒r. Duyu B├╝t├╝nlemesi, duyular─▒n alg─▒lamaya d├Ân├╝┼čt├╝r├╝lmesini i├žeren bir s├╝re├žtir. Merkezi sinir sistemi(beyin),
v├╝cudun ├že┼čitli duyusal sistemlerinden g├Ânderilen duyusal bilgileri i┼čler, organize eder, ├Ânem s─▒ras─▒na koyar ve bilgiyi anlar.
Herhangi bir duruma kar┼č─▒ bir davran─▒┼č geli┼čtirebilmek i├žin d├╝┼č├╝nceler, duygular motor tepkiler (davran─▒┼člar) ya da b├╝t├╝n bunlar─▒n hepsi
ayn─▒ anda gerekebilir.

Duyular─▒n yeterli entegrasyonu sa─članmad─▒─č─▒ takdirde davran─▒┼čsal bozukluklar ortaya ├ž─▒kar. Devam─▒n─▒ Oku

Bir Oyunun ─░├žinde Otizm

Yaln─▒z kald─▒─č─▒m─▒z anlarda i├žimizden geldi─či gibi davran─▒r, en do─čal halimizle ├Âzg├╝rce i├ž d├╝nyam─▒z─▒n
y├Ânlendirdi─či her ┼čeyi yapar─▒z. Bir g├╝n kendimi elimi havaya kald─▒rm─▒┼č parmaklar─▒m─▒ oynat─▒rken
yakalad─▒m. Birisi beni bu halde g├Âr├╝rse normal olmayan bir halimin oldu─čunu d├╝┼č├╝nece─či korkusuyla
elimi aniden indirdim. Bu korku olmasayd─▒ ne olurdu diye d├╝┼č├╝nsek, her iste─čimizi yapsak, ger├žekle
r├╝yay─▒ kar─▒┼čt─▒rsak, do─črular ve yanl─▒┼člar olmasa, canl─▒lar hatta d├╝nya olmasa; sadece siz ve o an olsa,
akl─▒n─▒zdan ge├ženi s├╝zmeden davran─▒┼ča d├Âkseniz, korkusuzca ya┼čay─▒p ac─▒ sonu├žlarla kar┼č─▒la┼čsan─▒z ve o
ac─▒ sonu├žlar─▒ anlamland─▒ramasan─▒z, tam g├╝zel kokulu bir yast─▒─č─▒ burnunuza s├╝rekli vururken birisi ├ž─▒k─▒p
gelse ve ba┼č─▒n─▒za koyman─▒z─▒ istese, bir ipi g├Âz hizas─▒nda d├Ând├╝r├╝rken elinizden alsa ve daha bir├žok
durum ile hem i├ž d├╝nyan─▒z─▒n derinliklerinde hem de bir o kadar d├╝nyan─▒n tam ortas─▒nda olurdunuz. ─░├ž
d├╝nyan─▒zdan sizi tutup ├žekenlerle ya┼čad─▒─č─▒n─▒z bir oyun t─▒pk─▒ g├Âlgenizi kovalarken canlan─▒p kar┼č─▒n─▒zda
durmas─▒ gibi otizmÔÇŽ
Tek ba┼č─▒na oyun oynarken birden birinin gelip de─či┼čtirmeye ├žal─▒┼čmas─▒n─▒ m─▒ yoksa fark─▒nda olmadan
oyununa kat─▒lm─▒┼č, sana e┼člik eden birisinin oyununu s├╝rd├╝rmene yard─▒mc─▒ olmas─▒n─▒ m─▒ istersin?
Cevab─▒ apa├ž─▒k bir soru ile otizme nas─▒l m├╝dahale edilece─či, d├╝nyan─▒za ├žekerken nas─▒l bir yol izlenmesi
gerekti─činin cevab─▒ da ortaya ├ž─▒km─▒┼č oluyor. Her ┼čeyden ├Ânce otizm bir i├že d├Ân├╝┼č, teklik, yaln─▒zl─▒k ile
b├╝t├╝nle┼čmi┼č gibi g├Âr├╝nse de do─čru y├Ântemler uyguland─▒─č─▒nda her ├žocuk yaln─▒zl─▒─č─▒ b─▒rak─▒p
kar┼č─▒s─▒ndakine ilgi g├Âstermeyi isteyecektir. Bu y├Ântemleri en iyi ┼čekilde uygulamak i├žin birka├ž ├Âneriyi
dikkate alarak, kendinizi onun yerine koyarak, iki ayn─▒ d├╝nyan─▒n i├žindeki insan─▒n birle┼čerek ger├žek
d├╝nyaya ula┼čmas─▒n─▒ sa─člayacak konsantreyi sa─člayarak, en ├╝st├╝n performans─▒n─▒zla siz o olun ; beraber
siz olun.
├ľneriler
´éĚ Y├Ânlendirmeden uzak durun y├Ânlendirilen olun.
´éĚ Etkile┼čime ve ileti┼čime odaklan─▒n.( Sosyal etkile┼čim temelli yakla┼č─▒ld─▒─č─▒nda ├žocu─ča do─čal
├Â─čretim f─▒rsat─▒ b├╝t├╝n├╝yle sunulur.)
´éĚ G├Âz konta─č─▒ kurun.(Ortak dikkat kurmaya ├žal─▒┼č─▒n.)
´éĚ B├╝t├╝n├╝yle taklit edin.
´éĚ Dikkat da─č─▒t─▒c─▒ uyaranlar─▒ ortamdan uzak tutun.
´éĚ G├Âz hizas─▒nda ve temas edebilecek yak─▒nl─▒kta durun.
´éĚ Konu┼čmay─▒ ve ├Â─črenmeyi desteklerken oyunun ├Ârg├╝s├╝ i├žinde kal─▒n.
´éĚ Tonlamalar─▒n─▒z─▒n de─či┼čken ve m├╝zikal tarzda olmas─▒na dikkat edin.
´éĚ Sevin.

├çocuklar oyunla ├Â─črenir. S├╝rekli bir oyunun i├žinde olmak isterler ve ailelerin bu an─▒ beklemesine
gerek yoktur. ├ç├╝nk├╝ tek ba┼č─▒na bir nesneyi farkl─▒ bir nesneye vurmak dahi otizmde oyundur ve otizmli
bireyler yaln─▒z oynamak istedikleri i├žin de─čil onlar─▒n d├╝nyas─▒na giren birisi olmad─▒─č─▒ i├žin yaln─▒z
oynarlar.
Bu ├Ânemli anlar─▒ ka├ž─▒rmamal─▒y─▒z. O d├╝nyaya beraber girip beraber ayd─▒nl─▒─ča ├ž─▒kmal─▒y─▒z. Biz ayd─▒nl─▒─ča
ula┼čma yolunda her zaman yan─▒n─▒zday─▒z. I┼č─▒─č─▒m─▒zla yolunuzu ayd─▒nlatmak, engelleri beraber a┼čmak
i├žin var─▒z. Her zaman birlik olmak dile─čiyleÔÇŽ

Sena Kantar
├ľzel E─čitim Uzman─▒
DKA ├ľzel E─čitim ve Rehabilitasyon Merkezi
Yakac─▒k ├çar┼č─▒ Mahallesi G├╝l┼čen Sokak 11-1 Y├╝ce belde Sitesi -Kartal ÔÇô ─░STANBUL┬á0216 309 99 91 ÔÇô┬á0 546 218 6 218

Devam─▒n─▒ Oku

Atipik Otizm

Otizm rahats─▒zl─▒─č─▒ belirtilerine sahip ancak tan─▒ konacak kadar yeterli kriterleri sa─člamayan ├žocuklara verilen tan─▒ya Atipik otizm denir. Atipik otizmde konu┼čmada zorluk, ileti┼čim kurmada g├╝├žl├╝k, geli┼čimde bozukluklar, tekrarlay─▒c─▒ konu┼čmalar, sosyalle┼čmede sorun ya┼čama gibi belirtiler bulunur ancak bu belirtiler daha ge├ž ya┼člarda ortaya ├ž─▒kabilir veya tam tan─▒ konmas─▒n─▒ engelleyecek ┼čekilde ├žok az g├Âr├╝lebilir. Devam─▒n─▒ Oku

Dil ve Konu┼čma Terapi Seti ├ç─▒kt─▒

Dil ve konu┼čma terapi seti 3. Bask─▒s─▒ ├ž─▒kt─▒.

Yenilenmi┼č setimizde t├╝m kartlar ve i├žeriklerin say─▒s─▒ artt─▒r─▒ld─▒.

Yeni onlarca egzersiz ve etkinlik eklendi.

Yeni ├Ân ko┼čul haz─▒rl─▒k kitab─▒ eklendi bu kitap ├žocu─ču dil ve konu┼čma terapisi ├Âncesinde haz─▒rlamak i├žin yay─▒nlanm─▒┼čt─▒r. ─░├žeri─činde ├Ân ko┼čul haz─▒rl─▒k etkinlik ve egzersizleri bulunmaktad─▒r.

Sete hece kelime c├╝mle ve hikaye kitab─▒ eklendi bu kitap dil ve konu┼čma bozukluklar─▒nda ak─▒c─▒ ve kal─▒c─▒ konu┼čma i├žin haz─▒rlanm─▒┼čt─▒r.

Seti 0216 609 99 91 den ve dkaegitim.com dan sipari┼č edebilirsiniz

N11.COM G├ťVENCES─░YLE KRED─░ KARTI ─░LE ├ťR├ťN├ť SATIN ALMAK ─░├ç─░N TIKLAYINIZ.