Category: Genel

14 Nisan Anltaya ├ľzel E─čitimde Dil Konu┼čma Semineri

14 Nisan 2019 Antalya
Adres: Fener Mah. Fener Cad. No.1 Eski Lara Yolu Shakespare-W
Kay─▒t Bilgi: 0553 001 88 58 – 0216 309 99 91
Tam g├╝n 10.00-18.00
├ťcret: 200 TL
Kontenjan 15

Program─▒n amac─▒: ├ľzel e─čitim ve rehabilitasyon merkezine devam eden, ikincil problemlere dayal─▒ dil ve konu┼čma problemi ya┼čayan bireylerle ├žal─▒┼čan uzmanlar─▒n, interdisipliner olarak bu bireylerin dil konu┼čma geli┼čimini desteklemesi

1-├ľzel Gereksinimli Bireylerde Dil ve Konu┼čma Terapi Modelleri
Yayg─▒n geli┼čimsel bozukluklarda dil ve konu┼čman─▒n desteklenmesi
Zihinsel ve down sendromlu bireylerde dil ve konu┼čman─▒n desteklenmesi
Dil ve konu┼čma geli┼čimini destekleyici egzersizler

2-Okul ├Âncesi ve okul d├Âneminde dil ve konu┼čman─▒n desteklenmesi
Artik├╝lasyon ve fonlojik problemlerinin d├╝zeltilmesi
Gecikmi┼č konu┼čma i├žin ├Âneriler

├ľzel E─čitim ve Konu┼čma Bozukluklar─▒ Uzman─▒
Mehmet Ongu

Program sonunda kat─▒l─▒m belgesi ve program sunumlar─▒ verilecektir.

Duyu B├╝t├╝nleme Terapisi

Duyu B├╝t├╝nleme Terapisi Nedir: Duyular arac─▒l─▒─č─▒yla edinilen bilgilerin i┼členip kullan─▒ma haz─▒r hale getirilmesi amac─▒yla organize edilmesi/d├╝zenlenmesi

olarak tan─▒mlan─▒r. Duyu B├╝t├╝nlemesi, duyular─▒n alg─▒lamaya d├Ân├╝┼čt├╝r├╝lmesini i├žeren bir s├╝re├žtir. Merkezi sinir sistemi(beyin),
v├╝cudun ├že┼čitli duyusal sistemlerinden g├Ânderilen duyusal bilgileri i┼čler, organize eder, ├Ânem s─▒ras─▒na koyar ve bilgiyi anlar.
Herhangi bir duruma kar┼č─▒ bir davran─▒┼č geli┼čtirebilmek i├žin d├╝┼č├╝nceler, duygular motor tepkiler (davran─▒┼člar) ya da b├╝t├╝n bunlar─▒n hepsi
ayn─▒ anda gerekebilir.

Duyular─▒n yeterli entegrasyonu sa─članmad─▒─č─▒ takdirde davran─▒┼čsal bozukluklar ortaya ├ž─▒kar. Devam─▒n─▒ Oku

Bir Oyunun ─░├žinde Otizm

Yaln─▒z kald─▒─č─▒m─▒z anlarda i├žimizden geldi─či gibi davran─▒r, en do─čal halimizle ├Âzg├╝rce i├ž d├╝nyam─▒z─▒n
y├Ânlendirdi─či her ┼čeyi yapar─▒z. Bir g├╝n kendimi elimi havaya kald─▒rm─▒┼č parmaklar─▒m─▒ oynat─▒rken
yakalad─▒m. Birisi beni bu halde g├Âr├╝rse normal olmayan bir halimin oldu─čunu d├╝┼č├╝nece─či korkusuyla
elimi aniden indirdim. Bu korku olmasayd─▒ ne olurdu diye d├╝┼č├╝nsek, her iste─čimizi yapsak, ger├žekle
r├╝yay─▒ kar─▒┼čt─▒rsak, do─črular ve yanl─▒┼člar olmasa, canl─▒lar hatta d├╝nya olmasa; sadece siz ve o an olsa,
akl─▒n─▒zdan ge├ženi s├╝zmeden davran─▒┼ča d├Âkseniz, korkusuzca ya┼čay─▒p ac─▒ sonu├žlarla kar┼č─▒la┼čsan─▒z ve o
ac─▒ sonu├žlar─▒ anlamland─▒ramasan─▒z, tam g├╝zel kokulu bir yast─▒─č─▒ burnunuza s├╝rekli vururken birisi ├ž─▒k─▒p
gelse ve ba┼č─▒n─▒za koyman─▒z─▒ istese, bir ipi g├Âz hizas─▒nda d├Ând├╝r├╝rken elinizden alsa ve daha bir├žok
durum ile hem i├ž d├╝nyan─▒z─▒n derinliklerinde hem de bir o kadar d├╝nyan─▒n tam ortas─▒nda olurdunuz. ─░├ž
d├╝nyan─▒zdan sizi tutup ├žekenlerle ya┼čad─▒─č─▒n─▒z bir oyun t─▒pk─▒ g├Âlgenizi kovalarken canlan─▒p kar┼č─▒n─▒zda
durmas─▒ gibi otizmÔÇŽ
Tek ba┼č─▒na oyun oynarken birden birinin gelip de─či┼čtirmeye ├žal─▒┼čmas─▒n─▒ m─▒ yoksa fark─▒nda olmadan
oyununa kat─▒lm─▒┼č, sana e┼člik eden birisinin oyununu s├╝rd├╝rmene yard─▒mc─▒ olmas─▒n─▒ m─▒ istersin?
Cevab─▒ apa├ž─▒k bir soru ile otizme nas─▒l m├╝dahale edilece─či, d├╝nyan─▒za ├žekerken nas─▒l bir yol izlenmesi
gerekti─činin cevab─▒ da ortaya ├ž─▒km─▒┼č oluyor. Her ┼čeyden ├Ânce otizm bir i├že d├Ân├╝┼č, teklik, yaln─▒zl─▒k ile
b├╝t├╝nle┼čmi┼č gibi g├Âr├╝nse de do─čru y├Ântemler uyguland─▒─č─▒nda her ├žocuk yaln─▒zl─▒─č─▒ b─▒rak─▒p
kar┼č─▒s─▒ndakine ilgi g├Âstermeyi isteyecektir. Bu y├Ântemleri en iyi ┼čekilde uygulamak i├žin birka├ž ├Âneriyi
dikkate alarak, kendinizi onun yerine koyarak, iki ayn─▒ d├╝nyan─▒n i├žindeki insan─▒n birle┼čerek ger├žek
d├╝nyaya ula┼čmas─▒n─▒ sa─člayacak konsantreyi sa─člayarak, en ├╝st├╝n performans─▒n─▒zla siz o olun ; beraber
siz olun.
├ľneriler
´éĚ Y├Ânlendirmeden uzak durun y├Ânlendirilen olun.
´éĚ Etkile┼čime ve ileti┼čime odaklan─▒n.( Sosyal etkile┼čim temelli yakla┼č─▒ld─▒─č─▒nda ├žocu─ča do─čal
├Â─čretim f─▒rsat─▒ b├╝t├╝n├╝yle sunulur.)
´éĚ G├Âz konta─č─▒ kurun.(Ortak dikkat kurmaya ├žal─▒┼č─▒n.)
´éĚ B├╝t├╝n├╝yle taklit edin.
´éĚ Dikkat da─č─▒t─▒c─▒ uyaranlar─▒ ortamdan uzak tutun.
´éĚ G├Âz hizas─▒nda ve temas edebilecek yak─▒nl─▒kta durun.
´éĚ Konu┼čmay─▒ ve ├Â─črenmeyi desteklerken oyunun ├Ârg├╝s├╝ i├žinde kal─▒n.
´éĚ Tonlamalar─▒n─▒z─▒n de─či┼čken ve m├╝zikal tarzda olmas─▒na dikkat edin.
´éĚ Sevin.

├çocuklar oyunla ├Â─črenir. S├╝rekli bir oyunun i├žinde olmak isterler ve ailelerin bu an─▒ beklemesine
gerek yoktur. ├ç├╝nk├╝ tek ba┼č─▒na bir nesneyi farkl─▒ bir nesneye vurmak dahi otizmde oyundur ve otizmli
bireyler yaln─▒z oynamak istedikleri i├žin de─čil onlar─▒n d├╝nyas─▒na giren birisi olmad─▒─č─▒ i├žin yaln─▒z
oynarlar.
Bu ├Ânemli anlar─▒ ka├ž─▒rmamal─▒y─▒z. O d├╝nyaya beraber girip beraber ayd─▒nl─▒─ča ├ž─▒kmal─▒y─▒z. Biz ayd─▒nl─▒─ča
ula┼čma yolunda her zaman yan─▒n─▒zday─▒z. I┼č─▒─č─▒m─▒zla yolunuzu ayd─▒nlatmak, engelleri beraber a┼čmak
i├žin var─▒z. Her zaman birlik olmak dile─čiyleÔÇŽ

Sena Kantar
├ľzel E─čitim Uzman─▒
DKA ├ľzel E─čitim ve Rehabilitasyon Merkezi
Yakac─▒k ├çar┼č─▒ Mahallesi G├╝l┼čen Sokak 11-1 Y├╝ce belde Sitesi -Kartal ÔÇô ─░STANBUL┬á0216 309 99 91 ÔÇô┬á0 546 218 6 218

Devam─▒n─▒ Oku

Atipik Otizm

Otizm rahats─▒zl─▒─č─▒ belirtilerine sahip ancak tan─▒ konacak kadar yeterli kriterleri sa─člamayan ├žocuklara verilen tan─▒ya Atipik otizm denir. Atipik otizmde konu┼čmada zorluk, ileti┼čim kurmada g├╝├žl├╝k, geli┼čimde bozukluklar, tekrarlay─▒c─▒ konu┼čmalar, sosyalle┼čmede sorun ya┼čama gibi belirtiler bulunur ancak bu belirtiler daha ge├ž ya┼člarda ortaya ├ž─▒kabilir veya tam tan─▒ konmas─▒n─▒ engelleyecek ┼čekilde ├žok az g├Âr├╝lebilir. Devam─▒n─▒ Oku

Dil ve Konu┼čma Terapi Seti ├ç─▒kt─▒

Dil ve konu┼čma terapi seti 3. Bask─▒s─▒ ├ž─▒kt─▒.

Yenilenmi┼č setimizde t├╝m kartlar ve i├žeriklerin say─▒s─▒ artt─▒r─▒ld─▒.

Yeni onlarca egzersiz ve etkinlik eklendi.

Yeni ├Ân ko┼čul haz─▒rl─▒k kitab─▒ eklendi bu kitap ├žocu─ču dil ve konu┼čma terapisi ├Âncesinde haz─▒rlamak i├žin yay─▒nlanm─▒┼čt─▒r. ─░├žeri─činde ├Ân ko┼čul haz─▒rl─▒k etkinlik ve egzersizleri bulunmaktad─▒r.

Sete hece kelime c├╝mle ve hikaye kitab─▒ eklendi bu kitap dil ve konu┼čma bozukluklar─▒nda ak─▒c─▒ ve kal─▒c─▒ konu┼čma i├žin haz─▒rlanm─▒┼čt─▒r.

Seti 0216 609 99 91 den ve dkaegitim.com dan sipari┼č edebilirsiniz

N11.COM G├ťVENCES─░YLE KRED─░ KARTI ─░LE ├ťR├ťN├ť SATIN ALMAK ─░├ç─░N TIKLAYINIZ.

 

 

Dil ve Konu┼čma Terapi Seti

D─░L VE KONU┼×MA TERAP─░ SET─░ 3. BASKI

Dil ve konu┼čma terapi seti akademik bir ├žal─▒┼čman─▒n ├╝r├╝n├╝d├╝r.

├ľzg├╝n dil bozuklu─ču Artik├╝lasyon bozuklu─ču Gecikmi┼č konu┼čma Fonolojik Bozukluklar ├çocukluk ├ža─č─▒ apraksisi, Al─▒c─▒ ve ifade edici dil bozukluklar─▒, 0-6 ya┼č dil geli┼čimi, ├ľzel gereksinimli bireyler dil geli┼čimi, Okul ├Âncesi dil geli┼čimi Ak─▒c─▒ Konu┼čma Bozukluklar─▒ gibi bir ├žok problemde etkili bir dil ve konu┼čma terapisi yard─▒mc─▒n─▒z ve yol g├Âstericinizdir.

Seti 7 Par├žadan olu┼čmaktad─▒r.

Setin t├╝m par├žalar─▒ bir biri ile ba─člant─▒l─▒d─▒r.
Setin kullan─▒m─▒ ┼ču ┼čekilde olmaktad─▒r.

Dil ve Konu┼čma Terapi Kartlar─▒ 7 A┼čama olarak tasarlanm─▒┼čt─▒r. T├╝m etaplar bireye s─▒rayla uygulan─▒r.

1-) a-) Oral Motor┬áDe─čerlendirme-Geli┼čim Takip Formlar─▒
b-) Artik├╝lasyon ve Fonolojik De─čerlendirme-Geli┼čim┬áTakip Formlar─▒

c-)┬á(YEN─░) ├ľn Ko┼čul Haz─▒rl─▒k Kitab─▒: 82. Sayfa 1. Hamur
Dil ve konu┼čma ├žal─▒┼čmalar─▒ ├Âncesi birey haz─▒rl─▒k ├žal─▒┼čmalar─▒ i├žerir. Dil ve konu┼čma terapisinde etkili ve k─▒sa s├╝rede ba┼čar─▒ i├žin bu a┼čamadan ba┼članmas─▒ tavsiye edilir.
Bireyin dil, dudak, nefes, yanak, y├╝z, ├žene ve dil terapi ├Âncesi haz─▒rl─▒k ÔÇô ├Ân ko┼čul becerileri alanlar─▒nda ├žal─▒┼čma plan─▒ ve takip formu olarak kullan─▒l─▒r.
Artik├╝lasyon ve fonolojik problemlerin de─čerlendirilmesi, ├žal─▒┼čma plan─▒ ve takip formlar─▒ olarak kullan─▒l─▒r.
(E─čitimciler i├žin ayr─▒ca teorik bilgilendirme i├žermektedir.)

2-) Oral Motor Egzersiz ve Etkinlik Kartlar─▒
100 Adet ┬á 13,5 x 15,5 ebatlar─▒nda, Ger├žek resim, selefon korumal─▒
Amac─▒:┬á┬áSeslerin h─▒zl─▒ kazan─▒m─▒ i├žin her sese┬á┬á├Âzel egzersizlerin bulundu─ču bu kart serisin amac─▒;┬á┬áBireyin oral motor becerilerini artt─▒rmak, seslerin kolay kazan─▒m─▒n─▒ sa─člamak, konu┼čma geli┼čimi h─▒zland─▒rmak, oral motor problemlere dayal─▒ konu┼čma sorunlar─▒n giderilmesine destek olmak, terapi s├╝recini k─▒saltmak

3-) Taklit ve Oyun Kartlar─▒
100 Adet   13,5 x 15,5 ebatlarında, selefon korumalı
Amac─▒: Her sesin taklit, oyun ve dramalarla kazan─▒m─▒ sa─člayan ve kolayla┼čt─▒ran kartlard─▒r. Do─čal yolla e─členceli ┼čekilde dil ve konu┼čma geli┼čimini h─▒zland─▒rmak ve gecikmi┼č konu┼čma, ├žocukluk apraksisi gibi problemlerin terapileri i├žin uygundur.

4-) 29 Sesin A─č─▒z i├ži ve A─č─▒z d─▒┼č─▒ G├Âr├╝n├╝m, Konum Kartlar─▒
29 Adet   13,5 x 20 ebatlarında, selefon korumalı 
Amac─▒: Bireyin artik├╝lat├Ârlerini ( oral motorlar─▒n─▒) koordine ederek seslerin kazan─▒m─▒n─▒ kolayla┼čt─▒r─▒r. Bireyin ya┼č ve alg─▒ seviyesine g├Âre seslerin a─č─▒z i├ži ve d─▒┼č─▒ konumlar─▒na bakarak seslerin kolay kazan─▒lmas─▒n─▒ sa─člar.

5-) Fonolojik Fark─▒ndal─▒k Kartlar─▒
100 Adet   13,5 x 20 ebatlarında, selefon korumalı 
Amac─▒: Bir biri yerine yanl─▒┼č kullan─▒lan seslerin d├╝zeltilmesinde kullan─▒l─▒r. G├Ârsel, anlamsal, hissettirme, sesin ├ž─▒k─▒┼č─▒ ├Âzelliklerini kullanarak fonolojik bozukluklar─▒n d├╝zeltilmesinde kullan─▒l─▒r. ├ľzellikle bir birine yak─▒n ve ├žok s─▒k kar┼č─▒la┼č─▒lan fonolojik bozuklar─▒n h─▒zl─▒ terapisinde kullan─▒l─▒r. Dislekside de kullan─▒l─▒r

6-) Hece, Kelime, C├╝mle Hikaye ve Terapi Y├Ântemleri Kitab─▒
90 sayfa 1. Hamur
Amac─▒:
Her sesin nas─▒l ├ž─▒kar─▒ld─▒─č─▒n─▒ g├Âsterir, ┬áen az 5 farkl─▒ kazan─▒m y├Ântemi i├žerir.
Seslerin kazan─▒m a┼čamas─▒ndan sonra sesin kal─▒c─▒l─▒─č─▒n─▒ sa─člamak ama├žl─▒d─▒r.
Bireyin ya┼č ve alg─▒sal d├╝zeyine g├Âre uygun y├Ântem se├žilerek ses kazan─▒m─▒ sa─član─▒r.
Ak─▒c─▒ konu┼čma bozukluklar─▒nda egzersiz kitab─▒ olarak da kullan─▒lmaktad─▒r.

7-) Artik├╝lasyon ve Fonolojik Alb├╝m
103 ┬áSayfa ┬áa4 boyutunda Spiralli┬á 600 g├Ârsel
Amac─▒:┬á┬áT├╝m seslerin kelimenin ba┼č─▒ndan ortas─▒nda sonunda bulundu─ču 600 g├Ârselden olu┼čur. Artik├╝lasyon ├žal─▒┼čmas─▒ sonras─▒nda seslerin kal─▒c─▒l─▒─č─▒ ama├žl─▒ egzersiz olarak kullan─▒l─▒r.┬áAyn─▒ zamanda Artik├╝lasyon ve fonolojik bozukluklar─▒n de─čerlendirmesinde kullan─▒l─▒r.
Ayr─▒ca okuma yazma bilmeyen ├žocuklarda ses egzersizlerinin yan─▒ s─▒ra g├Ârsel alg─▒, i┼čitsel alg─▒, kelime hazinesinin artt─▒r─▒lmas─▒ i├žin de kullan─▒lmaktad─▒r.

Set nas─▒l kullan─▒l─▒r
a-)┬á┬á1. Kategori kullan─▒larak bireyin genel dil ve konu┼čma geli┼čimi, dil ve konu┼čma ├žal─▒┼čmas─▒ ├Âncesi┬á┬á├Ân ko┼čul beceriler, ┬áoral motor kullan─▒m d├╝zeyi, artik├╝lasyon ve fonolojik bozukluklar─▒┬áde─čerlendirilir. Bu de─čerlendirme sonucunda ├ž─▒kan eksikliklerin kapat─▒lmas─▒na ├Âzen g├Âsterilmelidir. Artik├╝lasyon de─čerlendirmesi i├žin sette bulunan testi setin 7 par├žas─▒ olan artik├╝lasyon alb├╝m├╝n├╝n kullan─▒lmas─▒ gerekmektedir.┬á H─▒zl─▒ Sonu├ž ─░├žin ├ľn ko┼čul haz─▒rl─▒k kitab─▒┬á muhakkak uygulanmal─▒d─▒r.

b-)┬á┬áDaha sonra problemler t├╝r├╝ ne olursa olsun┬á┬á2. kategori olan oral motor egzersiz ve etkinliklerden┬ába┼članmas─▒ ├Ânerilir. Bu kategori bireyin konu┼čma organlar─▒n─▒ kullan─▒m potansiyelini egzersiz ve etkinliklerle artt─▒racakt─▒r. Bu kategori konu┼čma seslerinin do─črudan ├ž─▒kar─▒lmas─▒na g├Âre planlanm─▒┼čt─▒r. Atlanmamas─▒ ├Ânerilir.

c-)┬á┬áArd─▒ndan┬á┬á3. kategori olan taklit ve oyun kategorisine┬á┬áge├žilir. Genelde alg─▒ seviyesi y├╝ksek ├žocuklar bu kategoride konu┼čma seslerini┬árahat├ža┬ákazan─▒rlar. ├ľzellikle zihin seviyesi 1-6 ya┼č aral─▒─č─▒nda ├žocuklara bu kartlar drama ve oyunla┼čt─▒r─▒larak verilmelidir.

d-)┬á┬áOyun a┼čamas─▒nda kazan─▒lmayan problem ses olmas─▒ durumunda┬á4. Kategori olan a─č─▒z i├žin ve a─č─▒z d─▒┼č─▒ ses konumlar─▒ kartlar─▒na┬áge├žilir. Bireyle ayna kar┼č─▒s─▒nda seslerin ├ž─▒k─▒┼člar─▒ g├Âsterilir. Kartlarla desteklenir.
e-)Bireyde artik├╝lasyon problemi var ise┬á6. kategoride bulunan ses ├ž─▒karma y├Ântemlerine┬áge├žilir. Bu kategoride her sesin kazan─▒m─▒yla ilgili 5-6 y├Ântem bulunmaktad─▒r. Bireyin seviyesine g├Âre bir y├Ântem se├žilmelidir. Ba┼čar─▒l─▒ olunamaz ise di─čer y├Ântemler denenmelidir.

f-)┬á┬áBu a┼čamadan sonra konu┼čman─▒n ak─▒c─▒ ve kal─▒c─▒ hale gelmesi i├žin bireyin ya┼č─▒na ve seviyesi g├Âreartik├╝lasyon ve fonolojik alb├╝m ard─▒ndan hece-kelime c├╝mle-hikaye kitab─▒yla┬á┬ádevam edilir.

g-)┬á┬áBireyse fonolojik problem (sesleri kar─▒┼čt─▒rma) var ise┬á5. Kategori olan fonolojik fark─▒ndal─▒k kartlar─▒┬áuygulan─▒r.
Bireyde kelime ve g├Ârsel ├žal─▒┼čmalar i├žin 7. ├╝r├╝n olan alb├╝m├╝ kullanmal─▒s─▒n─▒z.

Set hakk─▒nda detayl─▒ bilgi almak i├žin aray─▒n─▒z. 0546 218 6 218
dkadanismanlik.com

Haz─▒rlayan: ├ľzel E─čitim ve Konu┼čma Bozukluklar─▒ Uzman─▒ Mehmet ONGUN

D─░─×ER ├ťR├ťNLER ─░├ç─░N MA─×AZAMIZI Z─░YARET ED─░N===== TIKLA

dil terapi seti