1.656 okundu
Down Sendromlularda Dil Konuşma Eğitimi

down sendromuDown sendromlu çocuklar pek çok gelişim alanında olduğu gibi dil ve konuşma gelişimi bakımından da

güçlükler yaşamaktadır. Down sendromlu çocukların güçlü ve güçlü olmayan yönleri bulunmaktadır. Bu
çocukların sözcük hazineleri, jest-mimik kullanımları ve sosyal yönleri genellikle güçlüyken dil ve konuşma
becerileri güçlü olmayan, diğer bir ifadeyle geliştirilmeye açık yönleridir.
Gecikmiş ve bozuk dil-konuşma gelişimi Down sendromunun başlıca özellikleri arasındadır. Bu gecikme ve
bozukluk sıklıkla erken gelişim evresinde görülmektedir. Dil becerilerindeki gelişim zihinsel gelişime göre daha
geride kalır. Çoğu Down sendromlu çocuk üçüncü yaşlarında hala dil gelişiminin erken evrelerinde
bulunmaktadır ve bazıları hala konuşmuyor olacaklardır.
Down sendromunda pek çok dil ve konuşma problemi bulunmaktadır. Bu problemlerden başlıcası sesletim
(artikülasyon) ve sesbilgisi (fonoloji) problemleridir. Bu nedenle Down sendromlu çocuklarda konuşma
anlaşılabilirliği düşmekte ve bu çocukları genellikle ailesi dışındaki kişiler yeterince anlayamamaktadırlar.
Bu çocuklarda fonolojik gelişimin erken aşamaları problemli görülmemektedir. Ancak gelişim ilerledikçe, çoğu
Down sendromlu çocuk, babıldama döneminden başlayıp konuşulan kelimelere kadar uzanan dönem
içinde, normal gelişen yaşıtlarının gerisine düşmektedir. Normal akranlarına göre işitsel kısa süreli bellek
güçlükleri de bulunmaktadır. Bu da dil edinim sürecini olumsuz etkilemektedir.
down dilDown sendromlu çocukların dilbilgisel yapıları anlamada problemleri bulunmaktadır. İfade edici dilleri alıcı
dillerinden daha geri düzeydedir. Başka bir deyişle, kurdukları iletişimde pek çok şeyi anlamalarına rağmen,
iletmek istediklerini yeterli düzeyde ifade edememektedirler. Diğer yandan bilişsel yetersizlikler de süreci daha
da olumsuz etkileyebilmektedir.
Down sendromlu çocuklarda ifade edici dildeki en büyük problem sözdizim (sentaks) ve biçimbilgisi
(morfoloji) alanında yaşanmaktadır. Down sendromlu çocuklar sözdizim bakımından daha basit yapılar
kullanmakta ve bazı eklerde hata yapmakta ya da ekleri atmaktadır. Her ne kadar bu çocuklarda sözcük
hazinesi genellikle iyi durumda olsa da bu konuda herhangi bir yetersizlik de bu süreci olumsuz
etkilemektedir.
down dili
yaşadıkları bilinmektedir. Bu işitme kayıplarının genellikle, orta kulak iltihabı kaynaklı olduğu tespit edilmiştir.
Yapılan çalışmalarda, Down sendromlu çocukların yaklaşık %75-80’i iletim tipi işitme kaybı ve işitsel ayrım
güçlükleri yaşadığı ortaya konmuştur. Bu işitme problemleri dil ve konuşma gelişimini şüphesiz olumsuz
etkileyecektir. Kulak enfeksiyonlarının dil becerilerini olumsuz etkileyebileceğine ilişkin bazı görüşler de
bulunmaktadır.
Down sendromlu çocuklar genellikle konuşma gelişimlerini etkileyen motor sorunlar yaşamaktadır.
Konuşmayla ilgili kasların gevşek olması (hypotonia), zamanlama ve koordinasyon problemleri, konuşma ve
bunun yanında çiğneme ve beslenme becerilerini etkilemektedir. Bunun yanında bazı diş, damak, çene vb.
yapılarda bazı farklılıklar da görülmektedir. Kapanış bozuklukları ve dilin ağız dışına çıkmaya eğilimli olması da
yine sıklıkla görülen bir durumdur.
down sendromu dilDown sendromlu çocuklar doğum öncesi ya da doğumda tanılanır. Bu tanının zamanlaması, diğer bazı
gelişimsel bozukluklara göre oldukça avantajlıdır. Bu yüzden aileler, çocuklarında dil-konuşma gelişiminde
herhangi bir muhtemel gecikmeye hazırlıklı olabilirler. Bu da ailelere müdahale konusunda erkenden girişim
yapabilmek için büyük bir avantaj sağlar. Down sendromunda, diğer dil ve konuşma bozukluklarında da söz
konusu olduğu gibi erken müdahale büyük önem taşır.
Tüm bu nedenlerden dolayı otizm vb. diğer gelişimsel bozukluklara benzer şekilde Down sendromlu
çocukların da dil ve konuşma terapisine ihtiyacı bulunabilmektedir. Bu terapiler özetle, sesletim (artikülasyon),
sesbilgisi (fonoloji) vb. bakımından dil ve konuşma gelişiminin desteklenmesine, anlaşılabilirliğin arttırılmasına,
oral-motor sorunlarla baş edilmesine, çocukların sözel iletişime cesaretlendirilmesine ve iletişim becerilerinin
geliştirilmesine dayanmaktadır. Down sendromlu çocukların iletişim için henüz konuşmayı kullanamadıkları
süreçte destekleyici ve alternatif iletişim yöntemlerinden de destek alınmaktadır. Aileler, Down sendromlu bir
çocuğa sahip olacaklarını ya da olduklarını öğrendiklerinde çocuklarında ne gibi bir dil edinimi süreci
gerçekleşebileceği, ne gibi yaklaşımlar göstermeleri ve hangi ev aktivite programlarının uygulanması gerektiği
konusunda kritik dönemler kaçırılmadan danışmanlık almalı ve gerekli hazırlıkları yapmalıdırlar.
alıntı:  http://www.ozelegitimforumu.com/konu-down-sendromunda-dil-ve-konusma-terapisi
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

Son Eklenen Haberler
Otizm Hakkında Bilmedikleriniz
Otizm, kişinin dil, sosyal ve iletişim becerilerini bozan gelişimsel bir hastalık tablosu ve son yıllarda bir salgın gibi artmaya başladı. Otistik olguların çoğu erken bebeklik çağında tümüyle normal. Belli bir süre (genellikle 6 ay-18 ay) geçtikten sonra hastalık belirtileri ortaya çıkmaya başlamakta. Otizmim bu sık görülen şekline regresif otizm deniyor. Bu ebveyn için yıkıcı bir durum, sapasağlam çocukları, yavaş yavaş geriliyorlar ve normal davranışlarını sergilemiyorlar. Otistik çocukta çok fazla sayıda klinik belirti tespit edilebiliyor. Tabii bunların hepsinin aynı çocukta olması şart değil. Birçok otistik, çocuk bir başka kişi ya da ebeveynleri kendisine seslendiklerinde hiç tepki
 SPEECH ACADEMY  ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLER DE DİL VE KONUŞMA  EĞİTİM GÜNLERİ
Artikülasyon Setimizin Tanıtım Günleri de Eğitim Tarihleri İle Aynı Tarihlerdir (Tanıtım Gününe Özel Dil ve Konuşma Setimiz %10 İndirimli) Kayıt ve Bilgi: 0554 958 53 78 –  0546 218 6 218 ongun51@gmail.com,   speechacademy1@gmail.com Kayıt İçin İsim Soyisim, Telefon ve Branşınızı Mail Atmanız Yeterlidir. Ödeme Seçenekleri Kredi Kart (Taksit- Tek Çekim) ve Havale ( Ödemenizi Seminer Günü de (Nakit-Kartla) Yapabilirsiniz. Havale için hesap numaraları için tıklayınız EĞİTİM HAKKINDA DETAYLI BİLGİ İÇİN TIKLAYINIZ Tarih Konular Yer Fiyat 20 Aralık 2014 Özel Gereksinimli Bireylerde Dil ve Konuşma Eğitimi ISTANBUL  Süleyman Şah Üniversitesi-Kartal Çevizli Atalar (Kartal Anadolu
Zihinsel Engellilik Nedir?
Zeka; doğuştan var olan ve hayat boyunca deneyimlerle gelişen problem çözme gücüdür. Bu güçle insan kendisini ve çevresini anlar, olayları muhakeme eder, sonuçlar çıkarır ve uyumla hayatını devam ettirir. Zihinsel Engellilik; doğum öncesi, doğum sırası ve doğum sonrasında çeşitli nedenlere bağlı olarak gelişimsel dönemde ortaya çıkan, uyumlu davranışlarda görülen yetersizliğe ilaveten dikkat, algılama, bellek ve muhakeme gibi genel zeka fonksiyonları açısından normalin altında olma durumudur. Zihinsel engelli bireyler kişisel bakım, çevreye uyum, dil, iletişim ve duyusal motor becerilerinde yaşıtlarına göre geç ve yavaş gelişirler. DSM-IV (American Psychatric Association)’e göre
En Çok Yorumlanan Konular
En Popüler Konular
Engellilerle ilgili özlü sözler
Engelliler bir toplumun aynasıdır. Özürlü insanlar da bizim insanımızdır. Özel eğitim olmadan çağdaş eğitim olmaz. Engelliler sadaka değil, ilgi ve iş beklemektedirler. Ne oldum değil, ne olacağım demeli. Her insan bir engelli adayıdır. Engelli olmak hiçbir şey yapamamak değildir. Bizi yapamadıklarımızla değil, Yapabildiklerimiz Ve Sizlere benzeyen yanlarımızla GÖRÜN.. Bugün sağlıklısın ama yarın. ENGELLİ OLMAK ÖĞRENMEYE VE ÜRETMEYE ENGEL DEĞİLDİR BU DÜNYAYA İSTEDİĞİZ GİBİ GELMEDİK İSTEDİĞİMİZ GİBİ GİDEMEYİZ KARANLIĞA SÖYLENECEĞİNE BİR MUM YAK Akıllı Olmak Bir Şey Değil, Önemli Olan O Aklı Yerinde Kullanmaktır Engelsiz bir hayat istiyoruz Hayatı paylaşmak için engel
Engelli Maaşı Almak İçin  Güncel 2013
Bakıma ihtiyacı olan engellilerin bakımının evde yapılması halinde hastanın bakımını yapanlara devlet tarafından maddi yardım yapılıyor.Engelli yakınının bu uygulamadan yararlana bilmesi için, engellinin yaşadığı evde yaşayan kişilerin her ne şekilde olursa olsun her türlü gelirleri toplamının (ev halkı sayısına bölünmek suretiyle ) elde edilen kişi başına düşen miktarı rakamının net asgari ücretin üçte ikisinden daha az olması ön şarttır. Özürlü Bakım Maaşı Alma Şartları Bu şekilde olan (ve hastane raporuna göre bakım yardımı alacak derecede ağır engeli bulunan) engelli yakını evde bakım yardımı adı altında ücreti alabilir. Bunun için engelli kişinin sağlık raporunda;
MEB’den Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmenliği Kursu
Genel Müdürlüğümüze bağlı özel eğitim okulları ile özel eğitim rehabilitasyon merkezlerinin öğretmen ihtiyacının karşılanması amacıyla 25 Şubat 2013- 22 Mart 2013 tarihleri arasında Aydın, İstanbul, Ankara ve Şanlıurfa İllerinde zihinsel engelliler sınıf öğretmenliği kursu düzenlenecektir. Şanlıurfa ve Aydın/Kuşadası’nda düzenlenecek olan zihinsel engelliler sınıf öğretmenliği kursuna katılacak adaylar ilgili kurs merkezlerinde barınma ihtiyaçlarını(masrafları kursiyerlere ait olmak üzere) karşılayabileceklerdir. Ankara ve İstanbul’daki kurs merkezlerinde ise yeterli sayıda barınma imkânı bulunmamasından dolayı, kalacakları yerleri kursiyerler kendileri bulacaklardır. Bu durumun

Eğitim Siteleri