Category: D├Âk├╝man

T├╝rk ├çocuklar─▒n─▒n Ses Geli┼čim ├ľzellikleri ve ─░lk Okuma Yazma ├ľ─črenme

Ali Osman ├ľZCAN* ve Aysel Ferah ├ľZCAN**
Bu makalede sese dayal─▒ olarak T├╝rk├že ├Â─čretebilmek i├žin ihtiya├ž duyulan
ara┼čt─▒rma konular─▒ ele al─▒nm─▒┼čt─▒r. T├╝rk├že seslerin ├ž─▒k─▒┼č ├Âzellikleri, ├žocuklarda
T├╝rk├že seslerin geli┼čimi ve bunlar─▒n edinimleri konusundaki ara┼čt─▒rmalar─▒ dikkate
almadan T├╝rk├že ilk okuma yazma ├Â─čretimini sese dayal─▒ olarak do─čru bir ┼čekilde
yapabilmek pek m├╝mk├╝n de─čildir. Devam─▒n─▒ Oku

Çift el parmak alfabesi

─░ki el kullan─▒larak uygulanan i┼čaret dillerine ├Ârnek olarak; ─░ngiltere, ─░sko├žya, Galler, Eski Yugoslavya ve T├╝rk i┼čaret dilleri g├Âsterilebilir. BANZSL grup dili ile T├╝rk├že’de ├Ârne─čin; b, c, d, k ( p, ├ž, t, k ) gibi sessiz harfler ve a, e, i, o ve u ( ─░, ├Â, ├╝ ) gibi sesli harflerin parmak alfabesinde kullan─▒lmas─▒nda benzer temsili el hareketleri bulunur. Devam─▒n─▒ Oku

─░nce ve kaba motor geli┼čtirme

├çocu─čun ├žizimleri ba┼člang─▒├žta karalaman─▒n ├Âtesine gitmezken 5-6 ya┼člar─▒nda ger├žek resimlere benzeyen resimler ├žizmeye ba┼člar.├çocu─čun ka─č─▒t, renkli boya kalemleri, suluboya gibi malzemelerle erken ya┼čta tan─▒┼čmas─▒ okul ya┼čam─▒nda gerek olacak yazma becerilerini geli┼čtirmesi a├ž─▒s─▒ndan ├Ânemlidir.

Devam─▒n─▒ Oku

Yeter bu kadar fark─▒ndal─▒k art─▒k Harekete ge├žme vakti

Y─▒llard─▒r fark─▒nday─▒z etkinlikleri yap─▒l─▒yor. Renkli ├žoraplar, renkli eller, mavi k─▒yafetlerÔÇŽE ne de─či┼čiyor. ┬áOtizmli birey say─▒s─▒ son y─▒llarda 5000 de 1 lerden ┬á86 da 1 lere d├╝┼čt├╝. ┬áNas─▒l fark─▒ndal─▒k bu.
Fark─▒ndal─▒─č─▒n kelime anlam─▒n─▒
ÔÇťFark─▒ndal─▒k; ┬áYarg─▒s─▒z bir ┼čekilde┬á┼×imdiki ana odaklanabilmek amac─▒yla,┬áDikkatinizi toplayabilmektir (John Kabat-Zinn)ÔÇŁ diyor zat.
Tamam fark─▒nda vard─▒n─▒z! aferin size. Fark─▒ndal─▒k anlay─▒┼č─▒n─▒z─▒n ba┼čkalar─▒n─▒n sizin fark─▒n─▒za varmas─▒ i├žin oldu─čunu;
Fark─▒ndal─▒k etkinlikleri Baz─▒ dernek ve vak─▒flar─▒n kasalar─▒n─▒ iyice doldurmak i├žin oldu─čunu da bir kenara koyuyorum.2 nisan otizm fark─▒ndal─▒k
Yaz─▒n─▒n Devam─▒n─▒ Okumak ─░├žin T─▒klay─▒n─▒z

Fark─▒ndal─▒k

Ge├žmi┼čte veya gelecekte ya┼čamak, ya┼čad─▒─č─▒m─▒z an─▒ ─▒skalamak, bir├žo─čumuzun yapt─▒─č─▒ bir hatad─▒r. G├╝zel bir manzara kar┼č─▒s─▒nda otururken mutlu oluruz. Ama bu manzaraya bakarken, ertesi g├╝n olacaklar─▒ veya ge├žen hafta olanlar─▒ d├╝┼č├╝n├╝rsek mutluluk kaybolur. Devam─▒n─▒ Oku

El G├Âz Koordinasyon ├çal─▒┼čmalar─▒

D├ť┼×├ťNME BECER─░LER─░NE A─░LELER─░N KATILIMI

Okulumuzda ├Â─črencilerimizin bireysel farkl─▒l─▒klar─▒n─▒ ortaya koymalar─▒n─▒ sa─člayan, geli┼čimlerinin
her y├Ân├╝n├╝ destekleyen bir e─čitim program─▒ uygulamaktay─▒z. Bu program ├žer├ževesinde
d├╝┼č├╝nme becerileri derslerini ve bireysel ├žal─▒┼čmalar─▒ devam ettirmekteyiz. Yapt─▒─č─▒m─▒z bu
├žal─▒┼čmalarla ├Â─črencilerimizin d├╝┼č├╝nme becerilerinin geli┼čtirilmesi ve bunun olumlu ┼čekilde
akademik ve sosyal hayat─▒na yans─▒mas─▒n─▒ hedeflenmekteyiz. Devam─▒n─▒ Oku