Category: Akademik

─░nterdisipliner ├žal─▒┼čma nedir

├ľncelikle multidisipliner ve interdisipliner ├žal─▒┼čma nedir bilmekte fayda var. Sonras─▒nda ├ľzel E─čitim i├žin interdisipliner ├žal─▒┼čma neden ┼čartt─▒r bunun ├╝zerinde durulacakt─▒r.

Multidisipliner yakla┼č─▒m: ortak bir konuda,
herkesin bir di─čerinin ne yapt─▒─č─▒ ile ilgilenmesine
gerek kalmadan kendi i┼čini yapmas─▒d─▒r(1)

─░nterdisipliner yakla┼č─▒m: ortak bir konuda,
belirli disiplin bilgisine farkl─▒ disiplinlerin katk─▒da
bulunmas─▒d─▒r**. Disiplinler s─▒n─▒rlar─▒n─▒ zorlar ve
kar┼č─▒l─▒kl─▒ bir etkile┼čim i├žine girerler(2)

─░nterdisipliner ├žal─▒┼čmada t├╝m meslekler hasta merkezli ├žal─▒┼č─▒rken probleme, s├╝rece kendi bran┼člar─▒ a├ž─▒s─▒ndan bak─▒p ├ž├Âz├╝m ├Ânerinde bulunurlar. Di─čer meslek elemanlar─▒ ile tan─▒┼čma tart─▒┼čma f─▒rsat─▒ da bulacaklar─▒ i├žin meslekler aras─▒ ├žat─▒┼čmalar ortadan kalkacakt─▒r.

Neden┬á├Âzel e─čitim de interdisipliner ├žal─▒┼čma:
Hepimizin amac─▒ ├Âzel ├žocuklar─▒m─▒z─▒n performans─▒n─▒ t├╝m alanlarda akranlar─▒na seviyesine,┬á en k─▒sa zamanda kal─▒c─▒ olarak getirmektir.
─░nterdisipliner ├žal─▒┼čma ile ├Âzel ├žocuklarda zaman kayb─▒ en aza indirmektedir. ├ľzel ├žocuk bran┼člar aras─▒nda gidip gelirken zaman kayb─▒ olmayacakt─▒r.
├çocuk h─▒zl─▒ bir ┼čekilde t├╝m uzmanlar─▒n birlikte koordineli ├žal─▒┼čmas─▒ ile terapisi h─▒zl─▒ca yap─▒lmaktad─▒r.

─░nterdisipliner ├žal─▒┼čma ile uzmanlar hasta merkezli ├žal─▒┼čacaklar─▒ i├žin bir birilerini daha iyi tan─▒yacaklard─▒r. Meslekler aras─▒ ├žat─▒┼čma en aza indirilecektir. Meslek elemanlar─▒ di─čer bran┼člarla birlikte ├žal─▒┼č─▒rken di─čer meslekleri de yak─▒ndan tan─▒yarak s─▒n─▒rlar─▒n─▒ da ├Â─črenecektir. Meslek elemanlar─▒ ├žocuk merkezli ├žal─▒┼č─▒rken s─▒n─▒rlar─▒n─▒ zorlayarak kendilerini geli┼čtirme imkanlar─▒ olacakt─▒r.

Unutulmamal─▒d─▒r ki ├Âzel e─čitimde bireyin problemlerinin kayna─č─▒ bizim bilgimizin deneyimimizin d─▒┼č─▒nda olabilir. ├ľrne─či kekemelik problemini ele alacak olursak
Kekeme birey 3-5 ya┼člar─▒nda ise dil ve konu┼čma terapisti ├žocuk geli┼čim uzmanlar─▒ ile birlikte ├žal─▒┼čmas─▒ faydal─▒ olacakt─▒r. Kekeme bireyde kas problemleri var ise fizik tedavi uzman─▒ndan, kekeme birey yeti┼čkin ve psikolojik problemlerde bulunmakta ise psikologlarla ├žal─▒┼čmakta fayda olacakt─▒r.

├ľrne─čin birey otizm te┼čhisi alm─▒┼č olsun. Birey ├Âzel e─čitim, dil terapisi, spor e─čitim, duyu b├╝t├╝nleme gibi e─čitimler al─▒yor ve farkl─▒ kurumlardan al─▒yor ise t├╝m uzmanlar─▒n y├╝z y├╝ze toplan─▒p birey i├žin birlikte ├žal─▒┼čmalar─▒ bireyin h─▒zl─▒ bir ┼čekilde toparlanmas─▒ i├žin neler yap─▒l─▒yor neler yap─▒labilir ÔÇŽ beyin f─▒rt─▒nas─▒ yapmalar─▒ gerekmektedir.

DKA E─čitim olarak kurumumuzda BEP toplant─▒lar─▒n─▒n d─▒┼č─▒nda t├╝m uzmanlar ├žocuk merkezli toplant─▒lar yaparak her bran┼č kendi a├ž─▒s─▒ndan neler yapt─▒─č─▒n─▒ ve neler yap─▒laca─č─▒ konusunda fikirlerini beyan etmektedirler. Bireyin daha h─▒zl─▒ ve kal─▒c─▒ ilerlemesi i├žin ortak fikirler ─▒┼č─▒─č─▒nda bireyin terapi program─▒ tekrar g├Âzden ge├žirilmektedir.

Mehmet Ongun
DKA ├ľZEL E─×─░T─░M VE REHAB─░L─░TASYON MERKEZ─░

Yakac─▒k ├çar┼č─▒ Mahallesi G├╝l┼čen Sokak 11-1 Y├╝ce belde Sitesi
Kartal ÔÇô ─░STANBUL
dkadanismanlik@gmail.com
0 216 309 99 91
0 546 218 6 218
dkabilgi@gmail.com

Devam─▒n─▒ Oku

Kavram ├ľ─čretimi ├ľrnek ├çal─▒┼čmalar

├ľrnek ├çal─▒┼čma ─░├žeri─čin Devam─▒ ─░├žin Ekteki Dosyay─▒ ─░ndiriniz.
Renk Kavram─▒ ├ľ─čretimi
Ama├žlar
Uzun D├Ânemli Ama├ž : ├ľ─črenci ├ževresindeki kar─▒┼č─▒k renkli nesnelerin aras─▒ndan istenilen rengin b├Âl├╝mlerini be┼č kezden d├Ârd├╝nde g├Âsterir.
Alt Ama├žlar :
1-├ľ─črenci verilen d├Ârt de─či┼čik renkte (k─▒rm─▒z─▒, sar─▒, mavi ve ye┼čil) ayn─▒ tip d├Ârt nesne aras─▒ndan istenilen rengi be┼č kezden d├Ârd├╝nde g├Âsterir.
2-├ľ─črenci verilen d├Ârt de─či┼čik renkte (k─▒rm─▒z─▒, sar─▒, mavi ve ye┼čil) farkl─▒ tip d├Ârt nesne aras─▒ndan istenilen rengi be┼č kezden d├Ârd├╝nde g├Âsterir.
3-├ľ─črenci ├ževresindeki kar─▒┼č─▒k renkli nesnelerin aras─▒ndan istenilen rengin b├Âl├╝mlerini be┼č kezden d├Ârd├╝nde g├Âsterir. Devam─▒n─▒ Oku

T├╝rk ├çocuklar─▒n─▒n Ses Geli┼čim ├ľzellikleri ve ─░lk Okuma Yazma ├ľ─črenme

Ali Osman ├ľZCAN* ve Aysel Ferah ├ľZCAN**
Bu makalede sese dayal─▒ olarak T├╝rk├že ├Â─čretebilmek i├žin ihtiya├ž duyulan
ara┼čt─▒rma konular─▒ ele al─▒nm─▒┼čt─▒r. T├╝rk├že seslerin ├ž─▒k─▒┼č ├Âzellikleri, ├žocuklarda
T├╝rk├že seslerin geli┼čimi ve bunlar─▒n edinimleri konusundaki ara┼čt─▒rmalar─▒ dikkate
almadan T├╝rk├že ilk okuma yazma ├Â─čretimini sese dayal─▒ olarak do─čru bir ┼čekilde
yapabilmek pek m├╝mk├╝n de─čildir. Devam─▒n─▒ Oku

─░nce ve kaba motor geli┼čtirme

├çocu─čun ├žizimleri ba┼člang─▒├žta karalaman─▒n ├Âtesine gitmezken 5-6 ya┼člar─▒nda ger├žek resimlere benzeyen resimler ├žizmeye ba┼člar.├çocu─čun ka─č─▒t, renkli boya kalemleri, suluboya gibi malzemelerle erken ya┼čta tan─▒┼čmas─▒ okul ya┼čam─▒nda gerek olacak yazma becerilerini geli┼čtirmesi a├ž─▒s─▒ndan ├Ânemlidir.

Devam─▒n─▒ Oku

El G├Âz Koordinasyon ├çal─▒┼čmalar─▒

D├ť┼×├ťNME BECER─░LER─░NE A─░LELER─░N KATILIMI

Okulumuzda ├Â─črencilerimizin bireysel farkl─▒l─▒klar─▒n─▒ ortaya koymalar─▒n─▒ sa─člayan, geli┼čimlerinin
her y├Ân├╝n├╝ destekleyen bir e─čitim program─▒ uygulamaktay─▒z. Bu program ├žer├ževesinde
d├╝┼č├╝nme becerileri derslerini ve bireysel ├žal─▒┼čmalar─▒ devam ettirmekteyiz. Yapt─▒─č─▒m─▒z bu
├žal─▒┼čmalarla ├Â─črencilerimizin d├╝┼č├╝nme becerilerinin geli┼čtirilmesi ve bunun olumlu ┼čekilde
akademik ve sosyal hayat─▒na yans─▒mas─▒n─▒ hedeflenmekteyiz. Devam─▒n─▒ Oku

├ľzel E─čitim ve Rehberlik D├Âk├╝manlar─▒

d├Âk├╝manlar├ľzel E─čitim ve Rehberlik ┬á80 k├╝s├╝r ┬áD├Âk├╝man Faydal─▒ olmas─▒ dile─či ile…
Dosyay─▒ bilgisayar─▒n─▒za indirmek i├žin a┼ča─č─▒daki linke t─▒klay─▒n─▒z.
─░ndirmede sorun olmas─▒ durumunda y├Ânetici ile ileti┼čime ge├žiniz
>>>bundan ├ľzel E─čitim S─░tesi
 >>>

┬á├ľzel E─čitim Materyal ├ľnerisi