Category: D├Âk├╝man

─░stanbul Otizm Merkezi A├ž─▒ld─▒

─░stanbul Otizm: Mesle─če g├Ân├╝l vermi┼č ├ľzel e─čitimciler taraf─▒ndan kurulmu┼č tek Spor ve Oyun Merkezidir.
Kurucular─▒m─▒z Alan Mezunu ve Meslekte 10 y─▒ldan uzun s├╝redir ├žal─▒┼čan ├ľzel E─čitim Uzmanlar─▒d─▒r.
Amac─▒m─▒z ├ľzel ├žocuklarda sporu ama├ž olmaktan ├ž─▒kar─▒p bireyin akranlar─▒ seviyesine ula┼čabilmesi i├žin bir ara├ž olarak kullanmakt─▒r. Devam─▒n─▒ Oku

Konu┼čman─▒n 5n1kÔÇÖs─▒ ├ç─▒kt─▒

ÔÇťNe, ne zaman, neden, nerede, nas─▒l, kimÔÇŁ
Dil ve Konu┼čma Terapisi
─░leti┼čim Becerileri Seti

Set ─░├žeri─či
206 Sayfa, A4 Boyutunda Tek Y├Ân G├Ârsel Kartlardan Olu┼čmaktad─▒r.
300 gram kal─▒n ku┼če ka─č─▒da bas─▒lm─▒┼čt─▒r.
Tel, kapak, Spiral vs bulunmamaktad─▒r. Bu sebebi kart halinde bireyle daha pratik ve h─▒zl─▒ ├žal─▒┼čmas─▒d─▒r. Kullan─▒m tercihinize g├Âre kartlar─▒ delge├žle delerek klas├Ârleyebilirsiniz.

Kullan─▒n alanlar─▒
├ľzel e─čitim t├╝m ya┼člar
Okul ├Âncesi: 2-7 ya┼č ├çocuklar
Dil ve konu┼čma geli┼čimi, Gecikmi┼č konu┼čma, ─░leti┼čim Problemleri, Kelimeden C├╝mleye Ge├ži┼č Sorunlar─▒
─░fade edici dil sorunlar─▒

Set Nas─▒l Kullan─▒l─▒r
Sette hikayelerin kahraman─▒ AliÔÇÖnin ve ailesinin hayat─▒ ele al─▒nm─▒┼čt─▒r.
AliÔÇÖnin hayat─▒ anlat─▒l─▒rken: Fiiller, isimler, s─▒fatlar, zamirler, zarflar, ekler, kavramlar, meslekler, aile fertleri, Okul hayat─▒, g├╝nl├╝k ya┼čam, ak─▒l y├╝r├╝tme, d├╝┼č├╝nmeÔÇŽ gibi bir ├žok alana yere verilmi┼čtir.
Setin en ├Ânemli amac─▒: Dil-Konu┼čma Geli┼čimini desteklemek ve ─░leti┼čim sorunlar─▒n─▒ gidermektir.

1- 206 Adet g├Ârsel bireyin seviye ve ihtiyac─▒na g├Âre istenilen karttan ba┼član─▒r. T├╝m kartlarda bulunan basit hikayeler ├žocu─ča ister 1 c├╝mle ister do─ča├žlama ile geni┼čleterek 1 sayfa olarak anlat─▒l─▒r.

2- Kartlarda bulunan 5n1k sorular─▒n─▒n cevaplar─▒ g├Ârsel olarak da verilmi┼čtir. ├çocu─čun seviyesine g├Âre kartla ilgili sorulan sorular─▒n cevaplar─▒n─▒ ister g├Ârselden g├Âstererek yada s├Âzel olarak telaffuz ederek bireyden isteyebilirsiniz.

3- G├Ârsel hikayeleri kullanarak c├╝mleye fiil , yer, isim, s─▒fat, zarf, zaman ┬áekleme ve tamamlama ├žal─▒┼čabilirsiniz. C├╝mleleri yar─▒m b─▒rak─▒p ├žocuktan tamamlamas─▒n─▒ bekleyebilirsiniz.

4- Kartlar─▒ kullanarak ├žocukta eklerin kullan─▒m─▒n─▒ da ├žal─▒┼čabilirsiniz. da, dan, a,e, lar, yok, acak, m─▒┼č, ─▒n, in gibi t├╝m eklerin ├žal─▒┼čmas─▒n─▒ yapabilirsiniz.

5- ├çal─▒┼čma s─▒ras─▒nda c├╝mleleri yar─▒da kesip ├žocu─čun tamamlamas─▒n─▒ bekleyebilirsiniz.
├ľrn: Ali elmaÔÇŽ. ( ├çocuk g├Ârsele bakarak -yiyor, ÔÇô yedi- yiyecek olarak c├╝mleyi tamamlayacakt─▒r.)

6-206 adet kart─▒ kullanarak ├žocukla zaman eklerini ├žok rahat ├žal─▒┼čabilirsiniz. d─▒-mu┼č-yor-ar-acak-

├ľrne─čin; Sabah Mutfakta karde┼čiyle elma yiyen Ali g├Ârselinin ├žal─▒┼čma a┼čamas─▒
1-Ali ne yiyor
2-Kimle yiyor
3-Ne zaman yiyor
4-Nerede yiyor
5-Nas─▒l yiyor
6-Elma ne renk
7-Elma nerede yeti┼čir
8-Elmay─▒ kim ald─▒
9-Elmay─▒ kim nereden ald─▒
10-Ali elmay─▒ yemeden ├Ânce ne yapt─▒ÔÇŽÔÇŽ
Sorular─▒n─▒n hepsini 1 g├Ârselle ├žocu─ča sorabilirsiniz.
├çocu─čun seviyesi ÔÇť-Ne yiyor? -ElmaÔÇŁ a┼čamas─▒nda ise t├╝m kartlar ├žocu─ča ├Ânce 1 soru sorularak ├žal─▒┼č─▒l─▒r. ├ľrne─čin -Ne
Zamanla ├žocu─čun alg─▒ seviyesi artt─▒k├ža bir kartla 10 soruya kadar ├žal─▒┼čabilirsiniz. ├çocu─čum seviyesine g├Âre; Ne, ne zaman, neden, nerede, nas─▒l, kim sorular─▒ ├žocu─ča sorulur ve cevab─▒n─▒ g├Ârselden g├Âsterebilir yada s├Âyleyebilir.

Kazan─▒mlar
Konu┼čmay─▒ ba┼člatma ve s├╝rd├╝rme
Konu┼čmaya ak─▒c─▒l─▒k kazand─▒rma
Kelimeden c├╝mleye ge├ži┼č
Zaman ve Eklerin kullan─▒m─▒
Dinleme Becerisi
D├╝┼č├╝nerek konu┼čma, Mant─▒kl─▒ konu┼čma
Ak─▒l y├╝r├╝tme, ─░li┼čki kurma
Neden sonu├ž, Mant─▒k

Haz─▒rlayanlar

Dil ve Konu┼čma Terapistleri
Mehmet Ongun
Ali Y─▒ld─▒r─▒m
Marhaba Bobocholova

├ľzel E─čitim Uzmanlar─▒
─░lyas Sa├ž─▒kara
┼×erife ─░slamo─člu
Koray Yavuz

Bilgi ─░├žin
www.dkadanismanlik.com
bilgi@dkadanismanlik.com
0546 218 6 218

SET─░ N11 DEN TAKS─░TL─░ OLARAK TEM─░N EDEB─░L─░RS─░N─░Z
TIKLAYINIZ

─░ND─░R─░ML─░ SATI┼× F─░YATI 160TL

Havale ile temin etmek i├žin a┼ča─č─▒daki hesap numaras─▒na ├Âdeme yapt─▒ktan sonra ileti┼čim bilgilerimizden adres ve fatura bilgilerinizi bildirebilirsiniz.

Tel: 0 546 218 6 218
Mail: dkadanismanlik@gmail.com
HESAP ADI: DKA KONU┼×MA GEL─░┼×─░M E─×─░T─░M DANI┼×MANLIK T─░C L─░M ┼×─░T
─░BAN: TR820001000874771664375002
HESAP NO: 77166437 5002
Z─░RAAT BANK SO─×ANLIK ┼×UBES─░ (874)

Dil ve Konu┼čma Terapisi

Dil ve konu┼čma terapisi; terapi ├Âncesi, terapi s├╝reci ve terapi sonras─▒ olmak ├╝zere 3 a┼čamadan olu┼čur.
Terapi ├ľncesi: Dil ve konu┼čma de─čerlendirmesi ├ľncelikle dil ve konu┼čma problemine sebep olabilecek sa─čl─▒k muayenesi yap─▒lmal─▒d─▒r. ├çocu─čun konu┼čmas─▒na sebep olabilecek anatomik, fizyolojik bir sorun olup olmad─▒─č─▒ndan emin olunmal─▒d─▒r. ├ľrne─či ├žocu─čun oral kavitede bulunan bir anormallik , i┼čitme kayb─▒, sa─čl─▒kl─▒ solunumu etkileyen anormallikler, kaslardaki problemlerÔÇŽ. olmas─▒ konu┼čma problemlerinde ilk bak─▒lmas─▒ gerekenlerdir. Devam─▒n─▒ Oku

Kavram ├ľ─čretimi ├ľrnek ├çal─▒┼čmalar

├ľrnek ├çal─▒┼čma ─░├žeri─čin Devam─▒ ─░├žin Ekteki Dosyay─▒ ─░ndiriniz.
Renk Kavram─▒ ├ľ─čretimi
Ama├žlar
Uzun D├Ânemli Ama├ž : ├ľ─črenci ├ževresindeki kar─▒┼č─▒k renkli nesnelerin aras─▒ndan istenilen rengin b├Âl├╝mlerini be┼č kezden d├Ârd├╝nde g├Âsterir.
Alt Ama├žlar :
1-├ľ─črenci verilen d├Ârt de─či┼čik renkte (k─▒rm─▒z─▒, sar─▒, mavi ve ye┼čil) ayn─▒ tip d├Ârt nesne aras─▒ndan istenilen rengi be┼č kezden d├Ârd├╝nde g├Âsterir.
2-├ľ─črenci verilen d├Ârt de─či┼čik renkte (k─▒rm─▒z─▒, sar─▒, mavi ve ye┼čil) farkl─▒ tip d├Ârt nesne aras─▒ndan istenilen rengi be┼č kezden d├Ârd├╝nde g├Âsterir.
3-├ľ─črenci ├ževresindeki kar─▒┼č─▒k renkli nesnelerin aras─▒ndan istenilen rengin b├Âl├╝mlerini be┼č kezden d├Ârd├╝nde g├Âsterir. Devam─▒n─▒ Oku

Dil ve Konu┼čma Terapi Seti

SET─░N ─░├çER─░─×─░
Dil ve Konu┼čma Terapi Kartlar─▒ 8 A┼čama olarak tasarlanm─▒┼čt─▒r.┬á

1-) a-) Oral Motor┬áDe─čerlendirme-Geli┼čim Takip Formlar─▒┬áb-) Artik├╝lasyon ve Fonolojik De─čerlendirme-Geli┼čim┬áTakip Formlar─▒
14 Adet ┬áa4 boyutunda 350 gram kal─▒n ka─č─▒t
Amac─▒: Bireyin dil, dudak, nefes, yanak, y├╝z, ├žene ve dil terapi ├Âncesi haz─▒rl─▒k – ├Ân ko┼čul becerileri alanlar─▒nda ├žal─▒┼čma plan─▒ ve takip formu olarak kullan─▒l─▒r.
Artik├╝lasyon ve fonolojik problemlerin de─čerlendirilmesi, ├žal─▒┼čma plan─▒ ve takip formlar─▒ olarak kullan─▒l─▒r. Devam─▒n─▒ Oku

T├╝rk ├çocuklar─▒n─▒n Ses Geli┼čim ├ľzellikleri ve ─░lk Okuma Yazma ├ľ─črenme

Ali Osman ├ľZCAN* ve Aysel Ferah ├ľZCAN**
Bu makalede sese dayal─▒ olarak T├╝rk├že ├Â─čretebilmek i├žin ihtiya├ž duyulan
ara┼čt─▒rma konular─▒ ele al─▒nm─▒┼čt─▒r. T├╝rk├že seslerin ├ž─▒k─▒┼č ├Âzellikleri, ├žocuklarda
T├╝rk├že seslerin geli┼čimi ve bunlar─▒n edinimleri konusundaki ara┼čt─▒rmalar─▒ dikkate
almadan T├╝rk├že ilk okuma yazma ├Â─čretimini sese dayal─▒ olarak do─čru bir ┼čekilde
yapabilmek pek m├╝mk├╝n de─čildir. Devam─▒n─▒ Oku