De─čerli Hazinemiz Beynimiz ─░├žin

1.799 okundu

Haf─▒zam─▒z zamanla yava┼člayabilir. ─░lerleyen ya┼člar ile haf─▒za da sorun ya┼čamamak i├žin uzmanlar ├Ânlem almam─▒z─▒n gerekli oldu─čunu s├Âyl├╝yor. Beyni ├žal─▒┼čt─▒racak ├že┼čitli aktiviteler ve omega-3 takviyesi haf─▒za sorunlar─▒n─▒ ├ž├Âzmek i├žin gereklidir. ├ç├╝nk├╝, omega-3 haf─▒za ve beyin i├žin ├žok gereklidir.

 

Bol bal─▒k t├╝keten biriyseniz bal─▒─č─▒n i├žinde bulunan DHA isimli kimyasal bir asit beyniniz i├žin ├žok etkilidir. ─░lerleyen ya┼člar ile birlikte DHA sayesinde beyin fonksiyonlar─▒ h─▒zla geli┼čir ve yeni sinir h├╝creleri olu┼čmaya ba┼člar. Ya┼čl─▒lar, ├žocuklar ve hamileler bu nedenleomega-3 almal─▒d─▒r.

 

zeka gelisimiYap─▒lan ara┼čt─▒rmalarda 6 ay boyunca DHA verilen 18-45 ya┼č aras─▒ denekler, haf─▒zalar─▒nda geli┼čme kaydettiler. Fakat, kad─▒n ve erkekte farkl─▒ etkiler kaydedildi. Buna g├Âre, kad─▒nlarda resim ya da kelime haf─▒zas─▒ say─▒lar─▒ artt─▒, erkeklerde haf─▒za %25 h─▒zland─▒. Bu ara┼čt─▒rmalar sonucu, DHAÔÇÖn─▒n haf─▒za ├╝zerinde ki etkisi t├╝m ya┼č gruplar─▒ i├žin kan─▒tlanm─▒┼č oldu.

 

DHA, genellikle ya─čl─▒ bal─▒klarda olan bir kimyasal asittir. Somon, ton ve kedi bal─▒─č─▒ ├Ârnek olarak verilebilir. Bu nedenle uzmanlar haftada 1-2 kez ya─čl─▒ bal─▒k yenilmesinin gereklili─čini s├Âyl├╝yor. E─čer, bal─▒k yiyemiyorsan─▒z omega-3 takviyesi al─▒nmal─▒d─▒r. G├╝nde 1.1- 2miligram kadar omega-3 al─▒nmas─▒ yeterlidir.

 

Hemen akl─▒n─▒za bal─▒k yemenin beyni geli┼čtirdi─či ve daha zeki olmam─▒z─▒ sa─člad─▒─č─▒ s├Âylemi gelir. Oysa bal─▒k, Alzheimer gibi hastal─▒klar─▒n ├Ân├╝ne ge├žmek yani haf─▒za sorunlar─▒nda ├žok etkili bir besin maddesidir. Uzmanlar, bal─▒k yemeyen ki┼čilerin ilerleyen ya┼čla birlikte bunama, AlzheimerÔÇÖa yakalanma riskinin di─čerlerine oranla %25 daha fazla oldu─čunu s├Âyl├╝yor. Bu nedenle yeni bir beslenme program─▒na ge├žmek gereklidir.

Comments are closed.

%d blogcu bunu be─čendi: