1.113 okundu
Bireysel eğitim planı izleme değerlendirme

İzleme ve değerlendirme süreci BEP’ in başarısı için büyük önem arz eder. BEP uygulanma aşamasında ve uygulamanın sonunda değerlendirilmelidir. Böylece ileriye dönük belirlediğimiz amaçların ne kadarına ulaşabildiğimizi belirlemiş oluruz. İyi bir izleme ve değerlendirme pek de iyi olmayan bir BEP’ i değiştirmemize ve geliştirmemize yardım eder. İyi bir BEP’ i ise iyi olmayan bir izleme değerlendirmeye aldığımızda ise program istenen sonuçları vermeyebilir.

 

Öğrencinin BEP’ inin uygulanmasında sorumlu kişi, önerilen eğitim ortamında sürekli olarak öğrencinin başarısını değerlendirmekle de sorumludur.

 

Öğrencinin gelişmesini gösteren raporlar periyodik olarak hazırlanmalıdır. Bu raporlar en az yılda bir kere doldurulmalıdır. Ancak bu süre daha kısa aralıklara da çekilebilir.

 

BEP’ in İzlenmesi

 

İzlemek: sistematik olarak uygulayıcılardan, bilginin toplanması ve bu bilginin düzenli aralıklarla belirlenmiş olan amaçlarla karşılaştırılmasıdır.

İzlemenin iki temel amacı vardır.

1. BEP’ i uygulamakla yükümlü olan uzmanlara, kullandıkları yöntemlerde gerekli değişiklikleri yapmaları için sistematik olarak veri sağlamak
2. BEP’ i n uygulanmasını, planlanmış programın etkinliğini ve uygunluğunu değerlendirmede kullanılacak verileri BEP ekibine dağlamak

BEP’ in değerlendirilmesi

BEP yukarıda da değindiğimiz gibi en az yılda bir kere sorumlu kişiler ve BEP ekibi tarafından değerlendirilmelidir. Değerlendirme için temel bilgi kaynağı, izleme yoluyla toplanan bilgilerden oluşur.

 

Değerlendirmenin ilk temel amacı

BEP’ in çocuk üzerindeki etkisine bakmaktır.

İkinci amaç

Ekibin etkili ve verimli işleyip işlemediğinin değerlendirilmesidir.

 

İzleme ve değerlendirme süreci

 

BEP’ uygun bir zaman ve ölçütle değerlendirmek gerekmektedir. Zamanı belirlerken ; amaç ve hedeflerin belirlenen zamanda gerçekleşmesi, sağlanan özel eğitim programı ve ilgili hizmetlerin başlangıç ve bitiş tarihlerinin planlanmış olması gerekir. Çünkü her amaca farklı sürelerde ulaşılır ve bazı problemler farklı sürelerde çözüme kavuşabilir.

 

Karar sürecinde, amaç ve hedefler için değerlendirme ölçütlerinin ne olacağına karar verilmelidir. Ölçüt çocuğun objektif olarak değerlendirilmesini sağlamalıdır. Değerlendirme ölçütü BEP ekip üyelerinin tamamlanan amaç ve hedeflerinin ne ölçüde gerçekleşip gerçekleşmediğinin bilmesini sağlamadır.

 

Burada ölçüt belirlenirken yukarıda amaçlar bölümünde verdiğimiz değerlendirme ilkelerine ve yöntemlerine riayet edilmelidir.

Bep Planında İlerlemeyi Engelleyen Nedenler

1. Öğrenciden kaynaklanan nedenler;

2. Öğretim ile ilgili nedenler;

3. Ortamdan kaynaklanan nedenler;

4. Destek hizmetleri ile ilgili nedenler;

5. Anne-babanın (yatılı kurumlarda ise grup ve etüd öğretmenlerinin) öğretim sürecindeki yeri ile ilgili nedenler;

6. BEP geliştirme birimi ile ilgili nedenler;

7. Eğitim personeli ile ilgili nedenler;

8. Ekip ile ilgili nedenler;

9. Yerleştirme kararı ile ilgili nedenler.

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

Son Eklenen Haberler
Otizm Hakkında Bilmedikleriniz
Otizm, kişinin dil, sosyal ve iletişim becerilerini bozan gelişimsel bir hastalık tablosu ve son yıllarda bir salgın gibi artmaya başladı. Otistik olguların çoğu erken bebeklik çağında tümüyle normal. Belli bir süre (genellikle 6 ay-18 ay) geçtikten sonra hastalık belirtileri ortaya çıkmaya başlamakta. Otizmim bu sık görülen şekline regresif otizm deniyor. Bu ebveyn için yıkıcı bir durum, sapasağlam çocukları, yavaş yavaş geriliyorlar ve normal davranışlarını sergilemiyorlar. Otistik çocukta çok fazla sayıda klinik belirti tespit edilebiliyor. Tabii bunların hepsinin aynı çocukta olması şart değil. Birçok otistik, çocuk bir başka kişi ya da ebeveynleri kendisine seslendiklerinde hiç tepki
 SPEECH ACADEMY  ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLER DE DİL VE KONUŞMA  EĞİTİM GÜNLERİ
Artikülasyon Setimizin Tanıtım Günleri de Eğitim Tarihleri İle Aynı Tarihlerdir (Tanıtım Gününe Özel Dil ve Konuşma Setimiz %10 İndirimli) Kayıt ve Bilgi: 0554 958 53 78 –  0546 218 6 218 ongun51@gmail.com,   speechacademy1@gmail.com Kayıt İçin İsim Soyisim, Telefon ve Branşınızı Mail Atmanız Yeterlidir. Ödeme Seçenekleri Kredi Kart (Taksit- Tek Çekim) ve Havale ( Ödemenizi Seminer Günü de (Nakit-Kartla) Yapabilirsiniz. Havale için hesap numaraları için tıklayınız EĞİTİM HAKKINDA DETAYLI BİLGİ İÇİN TIKLAYINIZ Tarih Konular Yer Fiyat 20 Aralık 2014 Özel Gereksinimli Bireylerde Dil ve Konuşma Eğitimi ISTANBUL  Süleyman Şah Üniversitesi-Kartal Çevizli Atalar (Kartal Anadolu
Zihinsel Engellilik Nedir?
Zeka; doğuştan var olan ve hayat boyunca deneyimlerle gelişen problem çözme gücüdür. Bu güçle insan kendisini ve çevresini anlar, olayları muhakeme eder, sonuçlar çıkarır ve uyumla hayatını devam ettirir. Zihinsel Engellilik; doğum öncesi, doğum sırası ve doğum sonrasında çeşitli nedenlere bağlı olarak gelişimsel dönemde ortaya çıkan, uyumlu davranışlarda görülen yetersizliğe ilaveten dikkat, algılama, bellek ve muhakeme gibi genel zeka fonksiyonları açısından normalin altında olma durumudur. Zihinsel engelli bireyler kişisel bakım, çevreye uyum, dil, iletişim ve duyusal motor becerilerinde yaşıtlarına göre geç ve yavaş gelişirler. DSM-IV (American Psychatric Association)’e göre
En Çok Yorumlanan Konular
En Popüler Konular
Engellilerle ilgili özlü sözler
Engelliler bir toplumun aynasıdır. Özürlü insanlar da bizim insanımızdır. Özel eğitim olmadan çağdaş eğitim olmaz. Engelliler sadaka değil, ilgi ve iş beklemektedirler. Ne oldum değil, ne olacağım demeli. Her insan bir engelli adayıdır. Engelli olmak hiçbir şey yapamamak değildir. Bizi yapamadıklarımızla değil, Yapabildiklerimiz Ve Sizlere benzeyen yanlarımızla GÖRÜN.. Bugün sağlıklısın ama yarın. ENGELLİ OLMAK ÖĞRENMEYE VE ÜRETMEYE ENGEL DEĞİLDİR BU DÜNYAYA İSTEDİĞİZ GİBİ GELMEDİK İSTEDİĞİMİZ GİBİ GİDEMEYİZ KARANLIĞA SÖYLENECEĞİNE BİR MUM YAK Akıllı Olmak Bir Şey Değil, Önemli Olan O Aklı Yerinde Kullanmaktır Engelsiz bir hayat istiyoruz Hayatı paylaşmak için engel
Engelli Maaşı Almak İçin  Güncel 2013
Bakıma ihtiyacı olan engellilerin bakımının evde yapılması halinde hastanın bakımını yapanlara devlet tarafından maddi yardım yapılıyor.Engelli yakınının bu uygulamadan yararlana bilmesi için, engellinin yaşadığı evde yaşayan kişilerin her ne şekilde olursa olsun her türlü gelirleri toplamının (ev halkı sayısına bölünmek suretiyle ) elde edilen kişi başına düşen miktarı rakamının net asgari ücretin üçte ikisinden daha az olması ön şarttır. Özürlü Bakım Maaşı Alma Şartları Bu şekilde olan (ve hastane raporuna göre bakım yardımı alacak derecede ağır engeli bulunan) engelli yakını evde bakım yardımı adı altında ücreti alabilir. Bunun için engelli kişinin sağlık raporunda;
MEB’den Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmenliği Kursu
Genel Müdürlüğümüze bağlı özel eğitim okulları ile özel eğitim rehabilitasyon merkezlerinin öğretmen ihtiyacının karşılanması amacıyla 25 Şubat 2013- 22 Mart 2013 tarihleri arasında Aydın, İstanbul, Ankara ve Şanlıurfa İllerinde zihinsel engelliler sınıf öğretmenliği kursu düzenlenecektir. Şanlıurfa ve Aydın/Kuşadası’nda düzenlenecek olan zihinsel engelliler sınıf öğretmenliği kursuna katılacak adaylar ilgili kurs merkezlerinde barınma ihtiyaçlarını(masrafları kursiyerlere ait olmak üzere) karşılayabileceklerdir. Ankara ve İstanbul’daki kurs merkezlerinde ise yeterli sayıda barınma imkânı bulunmamasından dolayı, kalacakları yerleri kursiyerler kendileri bulacaklardır. Bu durumun

Eğitim Siteleri