Aile e─čitiminin ama├žlar─▒

5.035 okundu

1. Ailelerin ├žocu─čun do─čum ├Âncesi do─čum sonras─▒ geli┼čimi ve e─čitim konusunda bilgilenmelerini sa─člamak

2. Her ya┼č─▒n geli┼čim ├Âzelli─čine g├Âre ├žocuklar─▒n─▒ tan─▒malar─▒na yard─▒mc─▒ olmak
3. ├çocu─čun her alandaki geli┼čimin desteklemelerine ve h─▒zland─▒rmalar─▒na do─črudan kat─▒l─▒mlar─▒n─▒ sa─člamak
4. Aileleri ├žocuklar─▒ ile neden-sonu├ž ili┼čkisine
dayal─▒ s├Âzel ileti┼čim kurman─▒n ├Ânemi konusunda bilin├žlendirmek

5. Aileleri ├çocuk Yeti┼čtirme tutumlar─▒ konusunda bilgilendirmek ve ├žocuklar─▒na kar┼č─▒ hatal─▒ tutum ve davran─▒┼člar─▒n─▒n de─či┼čtirilmesini sa─člamak
6. ├çocuklar─▒n kazan─▒lm─▒┼č davran─▒┼č ve al─▒┼čkanl─▒klar─▒n─▒ de─či┼čtirme yollar─▒n─▒ ├Â─čretmek
7. Ailelere, ├žocuk sa─čl─▒─č─▒, beslenmesi ve cinsel e─čitim konusunda yard─▒mc─▒ olmak
8. Aile bireylerinin, ├Â─črendikleri bilgileri davran─▒┼ča d├Ân├╝┼čt├╝rmelerine yard─▒mc─▒ olmak.
9. Evlat edinen ailelere ├╝stlendikleri anne baba rollerini benimsetmek
10. Aile bireylerini kendi haklar─▒yla ilgili olarak bilin├žlendirmek

11. Ailelere ├žocu─čunu kendi kendine kararlar alabilen ve ald─▒─č─▒ bu kararlar─▒ ta┼č─▒yabilecek, ├Âzdenetim ve ├Âzg├╝ven sahibi, giri┼čimci, yarat─▒c─▒, hem kendi hem de ba┼čkalar─▒n─▒n haklar─▒na sayg─▒l─▒ duygu ve d├╝┼č├╝ncelerini rahatl─▒kla s├Âyleyebilen, yeteneklerini kullanabilen k├╝lt├╝r de─čerlerine sahip ruh ve bedenen sa─čl─▒kl─▒ birer ki┼či olmalar─▒ i├žin gerekli bilgileri vermek

├ľZEL E─×─░T─░MDE A─░LE E─×─░T─░M─░N AMA├çLARI

Ailenin ├Âz├╝rl├╝ ├žocu─čunu kabul├╝n├╝ sa─člamak ├žocu─ču objektif olarak de─čerlendirme, potansiyelini ve s─▒n─▒rl─▒l─▒klar─▒n─▒ anlama;
Ailenin haklar─▒n─▒ ve sorumluluklar─▒n─▒ anlamas─▒n─▒ sa─člamak (Aile e─čitimine Program─▒na kat─▒labilir mi? Nas─▒l ve ne ├Âl├ž├╝de?, Ailenin yapmas─▒ gerekenler nelerdir?)
Aile ile i┼čbirli─či yapmak.
E─čitim program─▒n─▒n ├Âzelliklerini anlatmak ve program─▒n ama├žlar─▒n─▒ ger├žekle┼čtirmede yard─▒mla┼čmak.
Ailenin belli programlar─▒ uygulamas─▒n─▒ sa─člamak, evi daha verimli bir e─čitim ortam─▒ haline getirmek;
Aileyi di─čer kaynaklar hakk─▒nda bilgilendirmek

├ľz├╝rl├╝ ├çocuklar─▒n ─░hmali ve ─░stismar─▒

├ľz├╝rl├╝ ├žocu─ča sahip olan bir aile bununla ba┼ča ├ž─▒kmada desteklenmedi─činde ve yaln─▒z b─▒rak─▒ld─▒─č─▒nda ├žocuklar─▒n─▒ ihmal ve istismar edebilirler.
Yap─▒lan bir ara┼čt─▒rmada, zeka gerili─či olan ├žocu─ča sahip anne babalar─▒n ├žocuklar─▒n─▒ istismar etme potansiyellerinin normal ├žocuklar─▒n anne babalar─▒ndan daha fazla oldu─ču bulunmu┼čtur.
Anne babalar─▒n ila├ž ve alkol ba─č─▒ml─▒l─▒─č─▒, i┼čsizlik, yoksulluk ve evlilikle ilgili sorunlar─▒ ihmal ve istismar─▒n nedenleri olarak s─▒ralanabilir.
├çocuk istismar─▒n─▒ ├Ânlemenin yollar─▒na ili┼čkin yap─▒lan bir├žok ├žal─▒┼čma sonucunda, anne babalar─▒n ├že┼čitli konularda e─čitilmelerinin ├žocuklar─▒n─▒ ihmal ve istismar etmelerini ├Ânlemede etkili olabilece─či ifade edilmektedir.
├çocuklar─▒n ihmali ve istismar─▒n─▒ ├Ânlemede temel becerilerin ├Â─čretimi ├Ânem kazanmaktad─▒r. Bu uygulamada anne babalara ├žocu─čun geli┼čiminde ├Ânemli olabilecek alanlarda ve dil becerileri, giyinme, tuvalet e─čitimi gibi konularda ├Â─čretme becerileri kazand─▒r─▒labilir.
B├╝t├╝n bunlar─▒n yan─▒nda ├Âzellikle, basit davran─▒┼č y├Ânetimi ilkelerinin ├Â─čretimi konular─▒na yer verilmelidir.

Yasal Dayanaklar

573 say─▒l─▒ KHK ve ├ľzel E─čitim Hizmetleri Y├Ânetmeli─činde yer alan ├Âzel e─čitimin temel ilkelerinde
ÔÇť├ľzel e─čitim hizmetleri, ├Âzel e─čitime ihtiyac─▒ olan bireyleri sosyal ve fiziksel ├ževrelerinden m├╝mk├╝n oldu─ču kadar ay─▒rmadan planlan─▒r ve y├╝r├╝t├╝l├╝rÔÇŁ
ÔÇťAilenin ├Âzel e─čitim s├╝recinin her boyutunda etkin kat─▒l─▒mlar─▒n─▒n sa─članmas─▒ esast─▒rÔÇŁ ifadeleri anne baba kat─▒l─▒m─▒n─▒n sa─članmas─▒na y├Ânelik ├Ânlemlerin al─▒nmas─▒n─▒n gere─čini i┼čaret etmektedir.
Farkl─▒ konu ve s├╝relerle ├Âzel e─čitime ihtiyac─▒ olan bireyler i├žin temel ya┼čam becerileri kazand─▒rmada ailelerin ve yak─▒n ├ževrelerinin etkin rol almalar─▒ gere─či belirtilmektedir.
ÔÇť├ľzel e─čitim okullar─▒nda a├ž─▒lan yayg─▒n e─čitim programlar─▒na kat─▒lan ├Âzel e─čitime ihtiyac─▒ olan bireyler ile s├Âz konusu okullar─▒n aile e─čitimi programlar─▒na kat─▒lanlarda ├Â─črencilerin birinci derecede yak─▒nlar─▒n─▒n e─čitimleri s├╝resince ia┼če ve ibateleri Bakanl─▒k├ža kar┼č─▒lan─▒rÔÇŁ denerek, ailenin ekonomik g├╝├žl├╝kler nedeniyle aile e─čitimi hizmetlerinden yararlanamamas─▒ engeli de ortadan kalkmaktad─▒r.

Comments are closed.

%d blogcu bunu be─čendi: